GRT074

Anasayfa » GRT074

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

GÖREV TANIM FORMU

Doküman No GRT074
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Birimi PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
Alt Birimi Akademik Personel Şube Müdürlüğü
Bağlı Unvan
Daire Başkanı
Görev Adı Akademik Personel Şube Müdürü
Sorumluluk Alanı Akademik Personel Şube Müdürlüğü İşlemleri
Görev Türü Hassas Görev Hassas Görev Kodu   
Görev ve Sorumlulukları
  • Akademik personelin özlük haklarına ilişkin iş ve işlemleri ilgili kanun, mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde yerine getirilmesini sağlamak, gerekli hallerde ilgili kurumlar ile bağlantı kurmak ve yazışmaların yapılmasını sağlamak ve denetlemek,
  •  Yapılan iş ve işlemlere ilişkin kanun, mevzuat ve yönetmelik değişikliklerini takip etmek,
  • Üniversitemiz Akademik Atama ve Yükseltme Ölçütleri Yönergesinin uygulanmasını takip etmek.
  •  Birimindeki hizmetlerin etkili, verimli ve süratli bir şekilde sunulmasını sağlamak,
  • Biriminin çalışma düzeni ile ilgili değişiklikler konusunda Daire Başkanına öneride bulunmak, uygulamalarda görülen aksaklık ve sorunları giderici önlemler almak,
  •  Kendi görev alanı içindeki ve diğer şubelerle olan yazılı ve sözlü bilgi akışının tam, doğru ve zamanında oluşmasını sağlamak,
  • Üniversitenin öğretim elemanı görev süresi uzatma işlemlerinin takip ve kontrolünü sağlamak,
  •  Akademik personelin aylık terfi kontrollerinin ilgili kişilerle birlikte arşiv çalışmasını yapmak ve yapılmasını sağlamak,
  • Üniversitenin akademik personelinin açıktan veya naklen atama ve göreve başlama işlemlerinin takibini sağlamak,
  • Üniversite akademik personelinin kadro cetvellerinin sağlıklı bir biçimde tutulmasını sağlamak,
  • Üniversitemiz akademik personel ihtiyacının giderilmesine yönelik birimlerden gelen kadro taleplerini düzenlemek, ihtiyaçlar doğrultusunda Rektörlük Makamınca yapılan öğretim üyesi ve öğretim elemanı alımına ilişkin ilan süreçlerinin yürütülmesini sağlamak,
  • 1416 sayılı Kanun uyarınca yapılacak iş ve işlemler ve atama ve mecburi hizmet sürelerinin takibini yapmak. Anılan kanun uyarınca Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ile yapılacak yazışmaları ve dosyalanmasını sağlamak,
  • Akademik personelin atama, nakil, görevlendirme, emeklilik, ölüm, istifa, terfi, askerlik, intibak, sıhhi izin, izin, ücretsiz izin, sendika, aile durumu ve medeni durumunda meydana gelen değişiklik işlemlerinin gerçekleştirilmesi ile disiplin, bilgi edinme, sicil özeti, hizmet belgesi, kimlik kartı, mal bildirimi, vb. özlük işlemlerine ilişkin taleplerin değerlendirilmesi, onaylanması, yazışma ve işlemlerinin yapılmasını sağlamak, 
  • Akademik personelin özlük durumlarında meydana gelen değişikliklerin ilgili sistemlere (Personel Otomasyon Sistemi, YÖKSİS, e-uygulama, HİTAP, SGK) işlenmesi, güncellenmesi
    ve dosyalama işlemlerinin yapılmasını sağlamak. İstifa eden, naklen giden veya gelen idari personellerin özlük dosyalarının teslim alınmasını ve gönderilmesini sağlamak, 
  • 2547 sayılı Kanunun 35. maddesi kapsamında işlemlerinin yapılmasını sağlamak ve ortaya çıkan mecburi hizmet yükümlülüklerinin takibini sağlamak,
  •  Akademik personelin 2547 sayılı Kanun’un 36, 37, 38, 39, 40. maddeleri uyarınca görevlendirme işlemlerini ve takibini yapmak,
  • 2547 sayılı Kanun’un 16. maddesi uyarınca yapılan Dekan atamalarının tekliflerini ve takibini yapmak, 
  • 2547 sayılı Kanunun 34. maddesi ve 2914 sayılı Kanunun 16. maddesi uyarınca yabancı uyruklu öğretim elemanı istihdamı ile ilgili iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak.
  • Akademik Personelin her tür pasaport taleplerinin Rektörlük adına yapılmasını sağlamak,
  • Üniversite akademik personeline ilişkin bilgi edinme biriminden gelen yazılara cevap verilmesini sağlamak,
  • Emekli olan ve istifa eden akademik personele ilişkin iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
  • Üniversite akademik personelinin sicil ve disiplin işlemlerini takip etmek,
  •  Üniversite akademik personelinin özlük işlemlerine ilişkin evrakların ve diğer yazışmaların dosyalanması, arşiv düzeninin sağlanması, gizliliği, bakımı ve korunmasını sağlamak,
  • Kendisine teslim edilen veya kullanımında olan taşınır mallar ile tüketim malzemelerini korumak, görevinin niteliklerine uygun kullanmak,
  • Bağlı bulunduğu yönetici veya üst yöneticileri tarafından verilen diğer iş ve işlemleri ilgili mevzuat hükümlerine göre yapmak/yaptırmak.
Yetkiler
  • Akademik Personel Şube Müdürlüğü ile ilgili işlerin mevzuata uygun olarak ve zamanında tamamlanmasını sağlamak amacıyla gerekli önlemleri alır.
  • Akademik Personel Şube Müdürlüğünde çalışan bütün görevliler üzerinde genel yönetim, denetim, iş bölümü yapma, çalışma düzeni kurma, yetiştirme, hizmet içi eğitimi sağlama yetkilerine sahiptir.
  • Yetkilerini, Daire Başkanına karşı sorumlu olarak mevzuat çerçevesinde kullanır.
  • Personel Bilgi Sistemi (PBS) kullanma yetkisine sahiptir.
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında imza ve paraf yetkisine sahiptir.
Bilgi
  • Mevzuat, İletişim
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Düzenli ve disiplinli çalışma,
  • Ekip çalışmasına uyumlu ve katılımcı,
İletişimdeki  Birimler
Rektörlük, Akademik ve İdari Birimler
Bu dokümanda açıklanan görev tanımımı okudum. Görevimi burada belirtilen kapsamda yerine getirmeyi kabul ediyorum.
Adı Soyadı Tarih İmza
   
 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Ruhi KIRSÜLEYMANOĞLU (Şef) Cengiz ÇELİK (Daire Başkanı) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı