GRT013

Anasayfa » GRT013

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

GÖREV TANIM FORMU

Doküman No GRT074
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Birimi PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
Alt Birimi Daire Başkanlığı
Bağlı Unvan
Genel Sekreterlik
Görev Adı Daire Başkanı
Sorumluluk Alanı Personel Daire Başkanlığı
Görev Türü Hassas Görev Hassas Görev Kodu   
Görev ve Sorumlulukları
  • Kurum içi ve kurum dışında daire başkanlığını temsil etmek,
  • Yönetim fonksiyonlarını (planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon, karar verme ve denetim) kullanarak birimin etkin ve uyumlu bir biçimde çalışmasını sağlamak,
  • Başkanlığa bağlı birimler arasında koordinasyonu sağlamak ve bilgilendirme toplantıları düzenlemek,
  • Daire Başkanlığı Misyon ve Vizyonu’nu belirlemek, tüm çalışanlar ile paylaşmak, gerçekleşmesi için çalışanları motive etmek,
  • Başkanlığa bağlı birimler tarafından ilgili mevzuat uyarınca yapılması gereken işleri kontrol etmek ve faaliyet raporlarını istemek,
  • Başkanlığın mali ve idari yönetiminin ve kontrolünün mevzuata uygun yapılmasını sağlamak,
  • Daire başkanlığının çalışmaları konusunda amirlerine bilgi vermek, 
  • Daire başkanlığının faaliyetlerini ilgilendiren mevzuatı sürekli takip etmek, 
  • Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları kapsamında birim yöneticisi olarak dokümantasyon ve sürekli iyileştirme çalışmalarının yapılmasını sağlamak,
  • Birimin yıllık performans programına ilişkin istatistiki bilgilerin ve yıllık faaliyet raporlarının hazırlanarak ilgili yerlere bildirilmesini sağlamak,
  • Devlet Personel Başkanlığı, Maliye Bakanlığı, YÖK vb. kurumların istediği istatistiki bilgilerin veri girişlerinin düzenli bir şekilde yapılmasını sağlamak, 
  • Üniversitenin insan gücü, kariyer planlaması ve personel politikasıyla ilgili çalışmalar yapmak,
  • Eğitim-öğretim hizmetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için ihtiyaç duyulan öğretim elemanlarına ilişkin üniversite birimlerinin görüşlerini alarak, ilgili mali yılda verilen atama kontenjanları da dikkate alınarak kadro ihtiyaçlarının karşılanması hususunda gerekli işlemlerin yapılmasını sağlamak, 
  • Akademik, idari, sözleşmeli ve sürekli işçi kadrosunda görev yapan personelin özlük durumlarında meydana gelen değişikliklerin ilgili sistemlere (Personel Otomasyon Sistemi, YÖKSİS, DPB e-uygulama, HİTAP, SGK, KBS) işlenmesi, güncellenmesi ve dosyalama işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
  • Dekan, yüksekokul müdürü, enstitü müdürü, meslek yüksekokulu müdürü ve rektörlüğe bağlı yüksekokulların bölüm başkanlarının ilgili mevzuat çerçevesinde atama işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
  • 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu’nun ilgili hükümleri uyarınca sendikaya tabi akademik ve idari personelin sendika üyeliklerini her yıl mayıs ayı itibariyle düzenlenen bir toplantı ile incelemek ve sonuca ilişkin tutanakları Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına ve ilgili sendikalara bildirilmesini sağlamak,
  • Bağlı bulunduğu yönetici veya üst yönetici tarafından verilen diğer iş ve işlemleri ilgili mevzuatlar çerçevesinde yapmak veya mahiyetinde bulunan memurlar tarafından yapılmasını sağlamak,
Yetkiler
  • Personel Daire Başkanlığı ile ilgili işlerin mevzuata uygun olarak ve zamanında tamamlanmasını sağlamak amacıyla gerekli önlemleri alır.
  • Dairede çalışan bütün görevliler üzerinde genel yönetim, denetim, iş bölümü yapma, çalışma düzeni kurma, yetiştirme, hizmet içi eğitimi sağlama yetkilerine sahiptir.
  • Yetkilerini, Genel Sekreter, Yönetim Kurulu ve Rektöre karşı sorumlu olarak mevzuat çerçevesinde kullanır.
  • Daire ile ilgili harcamalarda harcama yetkilisidir ve KBS ve MYS kullanma yetkisi vardır.
  • Personel Bilgi Sistemi (PBS) kullanma yetkisine sahiptir.
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında imza ve paraf yetkisine sahiptir.
  • YÖKSİS kullanma yetkisine sahiptir
Bilgi
  • Mevzuat, İletişim, Yönetim,
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Profesyonellik ve uzmanlık,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Bütünsel bakış,
  • Sistemli çalışma,
  • Değişim ve zaman yönetimi,
  • Performans ve gelişim yönetimi,
  • Planlama ve organize etme,
  • Stratejik yönetim.
İletişimdeki  Birimler
  • Rektörlük, Akademik ve İdari Tüm Birimler
Bu dokümanda açıklanan görev tanımımı okudum. Görevimi burada belirtilen kapsamda yerine getirmeyi kabul ediyorum.
Adı Soyadı Tarih İmza
   
 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Cengiz ÇELİK (Daire Başkanı) Doç.Dr. Salih KESGİN(Genel Sekreter) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı