S.4.1.6

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

SÜREÇ KARTI

Doküman No  S4.1.6
Yayın Tarihi  05.07.2023
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Ana Süreç İdari ve Destek
Süreç Adı KİDR/KGBR İzleme Süreci İşlemleri
Alt Süreç Adı Kalite Yönetişim İşlemleri
Süreç Sorumlusu Kalite Alt Çalışma Grupları
Sürecin Uygulayıcıları Kalite Koordinatörü
Sürecin Kapsamı ve Amacı

KİDR ve KGBR’nin amacı, kurumun kendi güçlü ve gelişmeye açık yönlerini tanımasına ve iyileştirme süreçlerine katkı sağlamaktır.

Kurumsal Dış Değerlendirme Programı ve Kurumsal Akreditasyon Programı YÖKAK tarafından yürütülen iki farklı dış değerlendirme uygulamasıdır. Söz konusu iki program için değerlendirme ölçütleri, değerlendirme takımlarının oluşturulması, KİDR ile ön değerlendirme, ön ziyaret ve saha ziyareti süreçleri aynı olmakla birlikte programlar sonuçları itibarıyla birbirinden ayrışmaktadır. Kurumsal Dış Değerlendirme Programı sonucunda değerlendirme takımı tarafından Kurumsal Geri Bildirim Raporu (KGBR) hazırlanmakta ve söz konusu rapor kamuoyuyla paylaşılmaktadır.

Sürecin Girdileri: EBYSVeri  Performans Analiz Sistemi (VPYS), Kalite Komisyonu Toplantı Tutanağı (ORT/FRM043)
Sürecin Kaynakları Kalite Web SayfasıYÖKAKYÖKAK Değerlendirme Programları Dokümanları
Sürecin Faaliyetleri: 1 – Samsun Üniversitesi Kalite Komisyonu KİDR/KGBR hazırlık çalışmalarını başlatır ve tüm süreçler kalite komisyonu tarafından yürütülür.
2 – Üniversitemiz Kalite Komisyonu, KİDR/KGBR hazırlama sürecinde izleme takımını oluşturur, görev dağılımını yapar ve süreci yönetir.
3 – İzleme takımına seçilen üyelere Rektörlük Makamınca EBYS üzerinden tebligat yapılır.
4 – Kurumsal Dış Değerlendirme Programı ile Kurumsal Akreditasyon Programında genel olarak aşağıdaki yer alan soruların cevabını aramaya yönelik bir yaklaşım izlenir: • Kurumun değerleri, misyon ve hedefleriyle uyumlu olarak; liderlik, yönetim ve kalite, eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme ve toplumsal katkı süreçlerinde sahip olduğu kaynakları ve yetkinlikleri nasıl planladığı ve yönettiği, • Kurumun genelinde ve süreçler bazında izleme ve iyileştirmelerin nasıl gerçekleştirildiği, • Planlama, uygulama, izleme ve iyileştirme süreçlerine paydaş katılımının ve kapsayıcılığın nasıl sağlandığı, • Kurumun iç kalite güvencesi sisteminde güçlü ve iyileşmeye açık alanların neler olduğu, • Gerçekleştirilemeyen iyileştirmelerin nedenleri, • Yükseköğretimin hızlı değişen gündemi kapsamında kurumun rekabet avantajını koruyabilmesi için kalite güvencesi sisteminde sürdürülebilirliği nasıl sağlayacağı.
5 – Plan ve içerik iç ve dış paydaşlarla yazılı olarak paylaşılır.
6 – İzleme takımı tarafından KİDR ve KGBR çalışmalarına dair raporlar incelenerek eksiklikler tespit edilir ve eksiklikler birimlerden yazılı olarak talep edilir.
7 – Saha ziyaretleri yapılır.Ziyaretler sonucu Çıkış Toplantısı yapılır.
8 – İzleme Takımı ve Kalite Koordinatörlüğü ortak çalışması ile İzleme Raporu hazırlanır ve Rektörlüğe iletilir.
9 – Rektörlük görüşüne göre İzleme Takımı gerekli güncellemeleri yapar.
10 – İzleme Raporu, Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından oluşturulan Kalite Güvencesi Yönetim Bilgi Sistemi (KGYBS)’ye yüklenmesi gerekmektedir. Söz konusu yükleme işlemi için yükseköğretim kurumu Kalite Komisyonu Başkanına veya komisyon başkanı tarafından görevlendirilen bir kişiye web tabanlı sisteme yönetici olarak giriş yapma yetkisi verilir.
11 – İzleme Raporu YÖKAK Sistemi’ne yüklenir ve Üniversitemiz kalite koordinatörlüğü web sayfasında yayınlanır.
12 – KİDR/KGBR İzleme Sürecinde izlenecek yol, “S4.1.7/İAŞ001” İş Akışında tanımlanmıştır.
Sürecin Çıktıları/ Kayıt Ortamı Kalite web sayfası, Veri Performans Sistemi (VPYS)YÖKAK
Sürecin İzleme Kriterleri S.4.1.6/PIK001 – Kurumun tamamında tespit edilen güçlü yön sayıları
S.4.1.6/PIK002 – Kurumun tamamında tespit edilen gelişmeye açık yön sayıları
S.4.1.6/PIK003 – Her bir alt ölçütten rubrik sisteme göre alınan puanlar
Sürecin Müşterisi İdari Birimler, Akademik Birimler
Sürecin Tedarikçisi: Kalite Koordinatörlüğü
Etkileşimli Süreçler
Önceki Süreç   : 
Sonraki Süreç : 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Burcu AVCI Prof. Dr. Ali BİLGİN (Kalite Koordinatörü) Prof. Dr. Ali BİLGİN (Kalite Koordinatörü)