PRS04

Anasayfa » PRS04

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

Yönetim Gözden Geçirme Prosedürü

Doküman No PRS04
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 14.06.2023
Sayfa No 1/4
  1. AMAÇ

Bu prosedürün amacı, Üniversitemizde kurulmuş olan Kalite Yönetim Sisteminin ve Paydaş Memnuniyet Yönetim Sisteminin, yönetim tarafından belli aralıklarla değerlendirilerek, Kalite Yönetim Sistemi’nin etkinliğinin ve uygunluğunun takip edilmesi, kalite politikası ve kalite hedeflerine ulaşmadaki yeterliliğin değerlendirilmesi için bir sistem oluşturmaktır.

  1. KAPSAM

Bu prosedür, Üniversitemiz Kalite Yönetim Sistemi faaliyetlerinin tümünü kapsar.

  1. SORUMLULUKLAR

3.1. Rektör: Belirlenmiş ve planlanmış aralıklarda YGG toplantılarına katılmak, YGG toplantılarına başkanlık etmek, uygulanan kalite sisteminin etkinliğinin artırılması amacıyla gerekli iyileştirici tedbirleri almak.

3.2. Kalite Koordinatörlüğü: Yönetimin gözden geçirmesi toplantılarının bu prosedüre göre aksatılmadan yürütülmesinden ve YGG toplantılarına gündem oluşturulmasından kayıtların kontrolünden sorumludur.

3.3. Üst Yönetim: YGG toplantılarına katılmak ve gündem maddelerini değerlendirerek, gerekli iyileştirici tedbirleri almak.

  1. TANIMLAR VE KISALTMALAR

4.1. YGG: Yönetimin Gözden Geçirmesi.

4.2. Üst Yönetim: Üniversitemizin geleceğine yönelik amaç ve hedeflerini belirleyen ve bunu gerçekleştirebilmek için plan ve programları yapan yönetim kademesi.

4.3. Kalite Politikası: Üniversitemizin üst yönetimi tarafından resmi olarak ifade edilen, kalite ile ilgili bütün amaçları ve idaresidir.

4.4. BSPİK: Birim Süreç Performans İzleme Karnesi.

4.5. SPİK: Süreç Performans İzleme Karnesi.

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

Yönetim Gözden Geçirme Prosedürü

Doküman No PRS04
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 14.06.2023
Sayfa No 2/4
  1. UYGULAMALAR

5.1. Yönetimin Gözden Geçirmesi

Yönetimin gözden geçirme toplantısı, yılda en az 1 (bir) kez yılın ilk çeyreği içerisinde iç tetkik faaliyetlerinin tamamlanmasının ardından düzenli olarak gerçekleştirilir. Üst Yönetimin gerek görmesi durumunda periyodik toplantı dışında da toplantılar yapılabilir. Kalite Koordinatörlüğü, üst yönetimin onayını alarak toplantı tarihini belirler.

Gözden Geçirme faaliyeti; Rektör veya görevlendireceği Rektör Yardımcısı, Genel Sekreter, Kalite Koordinatörlüğü ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı biriminin katılımı ile gerçekleştirilir. Gerekli görülmesi durumunda, ilgili birim yöneticileri de toplantıya davet edilirler.

Toplantı sekretaryası Kalite Koordinatörlüğü tarafından yapılır. YGG toplantı yılı-sayısı, tarih-saati, yeri ile gündem maddelerinin yazılı olduğu “ORT/FRM030 Yönetimin Gözden Geçirmesi Toplantı Gündem Formu”, toplantı tarihinden en az 15 (onbeş) gün önce ve Kalite Koordinatörlüğü tarafından tüm katılımcılara iç yazışma veya e-posta yolu ile bildirilir.

YGG toplantısında sunulacak raporlar ile toplantıda görüşülecek diğer konular ile ilgili veriler Kalite Koordinatörlüğü tarafından toplantı tarihinden önce derlenir, raporlar hazırlanır.

Toplantıda görüşülen konular, alınan kararlar Kalite Koordinatörlüğü tarafından “ORT/FRM031 Yönetimin Gözden Geçirmesi Toplantı Tutanağı” kullanılarak kayıt altına alınır ve toplantı tarihinden sonraki 3 (üç) gün içerisinden ilgili birimlere/kişilere duyulur. Yönetimin gözden geçirmesi raporunda alınan kararlar, kararların yerine getirilmesinden ve takibinden sorumlu birim ile personel, kararların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre gibi bilgiler kayıt altına alınır. Hazırlanan rapor, gözden geçirme faaliyetine yerine getiren katılımcılar tarafından imzalanır. Katılımcılara ve uygun görülen ilgili birim ve personele dağıtımı yapılır.

5.2. Toplantı Gündemi

Yönetim gözden geçirme toplantılarında aşağıda belirtilen konular görüşülür, bu konulara ilişkin raporlar ile diğer bilgiler değerlendirilir ve kalite yönetim sisteminin iyileştirilmesine yönelik kararlar alınır. Bu toplantı TS EN ISO 9001 ve TS ISO 10002 standartlarında belirtilen aşağıdaki gündem maddelerini kapsar.

 

  • Misyon ve vizyon ifadelerinin güncellik durumu,
  • Kalite politikasının güncellik durumu,
  • Kalite hedefleri ve birim stratejik plan ilerleme raporları (SPİK),
  • Süreç performans raporları,
  • Tetkiklerin sonuçlarının değerlendirilmesi,
  • Paydaş geri bildirimleri, öneri, istek ve şikâyetlerin değerlendirilmesi,
  • Eğitim-öğretim hizmetlerinin uygunluk düzeyi,
  • Düzeltici/önleyici faaliyetlerin durumu,

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

Yönetim Gözden Geçirme Prosedürü

Doküman No PRS04
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 14.06.2023
Sayfa No 3/4
  • Yasal mevzuat değişiklikleri ve kalite yönetim sistemine etkileri,
  • Kalite yönetim sistemini etkileyebilecek değişiklikler,
  • Sürekli iyileştirme önerileri,
  • Kalite risk analizleri,
  • Bir önceki YGG toplantısında alınan kararların gerçekleşme durumu,

5.2.1. Misyon ve Vizyon İfadelerinin Güncellik Durumu

Samsun Üniversitesi misyon ve vizyonu; Üst Yönetimin Gözden Geçirmesi toplantılarında yeterlilik, uygunluk ve güncellik açısından gözden geçirilir. Değişiklik ihtiyacı tespit edilmesi durumunda revize edilir.

5.2.2. Kalite Politikasının Güncellik Durumu

Üniversitemiz Kalite Politikası; Üniversitemize yeni gelen öğrenci ve çalışanlara oryantasyon eğitimleri ile halen çalışan personeline ise birim yöneticileri tarafından iletilir ve anlaşılması sağlanır.

Kalite Politikası, üst yönetimin YGG toplantılarında yeterlilik, uygunluk ve güncellik açısından gözden geçirilir. Değişiklik ihtiyacı tespit edilmesi durumunda revize edilir.

5.2.3. Kalite Hedefleri ve Birim Stratejik Plan İlerleme Raporları (SPİK)

Stratejik planda, stratejik amaçlara ulaşabilmek için belirlenmiş olan performans hedefleri, üniversitenin kalite hedeflerini oluşturur. Üniversitemizdeki tüm birimler stratejik planı referans alarak, kendi birimleri için kalite hedeflerini ve bu hedeflere ulaşabilmek için yapacakları faaliyetlere ilişkin planlamayı içeren Birim Stratejik Planları’nı hazırlarlar.

Kalite hedefleri, aynı zamanda birim ile ilgili iş süreçlerinin performans göstergesidir. Birimlerin kalite hedefleri, ilgili süreç kartında gösterilir ve “ORT/FRM032 Süreç Performans İzleme Karnesi (SPİK)” vasıtası ile takip edilir.

Kalite hedefleri; ölçülebilir ve sayısal olarak ifade edilmeli, yılda iki defa olmak üzere bir yıllık zaman dilimini kapsamalıdır.  Birim kalite hedeflerinin belirlenmesi, yayınlanması Birim Kalite Komisyon tarafından gerçekleştirilir. Kalite hedefleri ve Birim Stratejik Planı ile ilgili ilerlemelerin durumu, yılda en az bir defa olarak yönetim gözden geçirme faaliyeti sırasında değerlendirilir ve gerekli olması durumunda revize edilir.

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

Yönetim Gözden Geçirme Prosedürü

Doküman No PRS04
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 14.06.2023
Sayfa No 4/4

5.2.4. Süreç Performans Raporları

İhtiyaç duyulan süreçler ve bunların birbiri ile etkileşimi, hizmetler için şartların tayin ve gözden geçirme süreci, hizmet sunumunun kontrolü, hizmet uygunluğunu etkileyebilecek risk ve fırsatların tespiti değerlendirilir.

5.2.5. Tetkik Sonuçlarının Değerlendirilmesi

İç ve dış tetkik sonuçları kapsamında tespit edilen uygunsuzluğun Üniversite amaçlarına ve faaliyetlere etkisi, iyileştirme çalışmalarının yeterliliği, kalite yönetim sistemi şartlarına uyumun ne ölçüde gerçekleştiği değerlendirilir. Bir sonraki yıl iç tetkik planın gözden geçirilmesi ve onaylanması.

5.2.6. Paydaş Geri Bildirimleri, Öneri, İstek ve Şikâyetlerin Değerlendirilmesi

İç ve dış paydaş memnuniyet anket sonuçları, istek, dilek, öneri ve şikâyet formları dikkate alınarak hizmet kalitesinin ve memnuniyet oranının artırılması yönünde ne yapılması gerektiği, iyileştirme çalışmalarının ne kadar faydalı olduğu ve memnuniyet oranlarının daha çok hangi konularda düşük olduğu değerlendirilir ve hangi önlemlerin alınabileceği tartışılır.

5.2.7. Düzeltici/Önleyici Faaliyetlerin Durumu

Hangi faaliyetlerde ne tür ve kaç adet uygunsuzluk tespit edildiği ve bu uygunsuzlukların birim amaçlarına olan etki derecesi analiz edilir, tespit edilen uygunsuzluğun kök nedenlerinin giderilip giderilmediği ve yürütülen düzeltici faaliyetin etkinliği, belirlenen tarihte kapatılıp kapatılmadığı kontrol edilir.

5.2.8. Yasal Mevzuat Değişiklikleri ve Kalite Yönetim Sistemine Etkileri,

Üniversitemiz faaliyet alanı kapsamında uymak ve uygulamakla yükümlü olduğu yasal mevzuatlar ile standartlarda yapılan değişikliklerin takip, güncellenmesi ve uygulamalar ile KYS’ne etkileri değerlendirilir.

5.2.9. Kalite Yönetim Sistemini Etkileyebilecek Değişiklikler

Sistemin etkili bir şekilde uygulanıp uygulanmadığı ve sürekliliğin, hizmet kalitesinde iyileşmenin sağlanıp sağlanmadığının, diğer karar ve uygulamaların, personel durumu, kullanılan dokümanların Kalite Yönetim Sistemi’ne olumlu veya olumsuz etkilerinin değerlendirilmesi.

  1. İLGİLİ DOKÜMANLAR

 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Kalite Çalışma Grubu Kalite Koordinatörlüğü Kalite Komisyonu
Öğrenci Destek Hattı