S4.2.12

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

SÜREÇ KARTI

Doküman No  S4.2.12
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Ana Süreç İDARİ VE DESTEK
Süreç Adı Genel Sekreterlik İdari İşlemler
Alt Süreç Adı Kurumsal İletişim Alt Süreci
Süreç Sorumlusu Kurumsal İletişim Şube Müdürlüğü
Sürecin Uygulayıcıları Kurumsal İletişim Şube Müdürlüğü, İdari Görevi Bulunan İdari ve Akademik Personel, Özel Kalem Müdürlüğü, Personel Daire Başkanlığı
Sürecin Kapsamı ve Amacı Kurumsal İletişim Faaliyetlerinin Gerçekleştirilmesi, Kurumsal Kimliğin Güçlendirilmesi ve Geliştirilmesi İçin Gerekli Stratejilerin Belirlenerek Uygulanması
Sürecin Girdileri: Kurumsal Kimlik Kitapçığı, Görsel Tasarım Malzemeleri, Gerçekleştirilen Etkinlikler ve Kurum Dışı Gelen Faaliyet Talepleri, Haber İçerikleri, Fotoğraflar, Medya Mensupları ile Yapılan Görüşmeler, Dış Kurumlardan Gelen Bildirimler, Personellerle İlgili Olarak Vefat, Doğum, Başarı vb. Gelişmeler, Resmî Duyurular, Kurumsal Etkinlikler, Ziyaretler
Sürecin Kaynakları Basın Kartı Yönetmeliği
Sürecin Faaliyetleri:
  1. Üniversitenin görsel tasarım çalışmalarının hazırlanması, kurumsal kimliğin güçlendirilmesi ve geliştirilmesi için gerekli stratejilerin belirlenerek kurumsal kimlik kılavuzu hazırlanması, güncellenmesinin ve uygulanmasının sağlanması.
  2. Üniversitenin resmi internet sitesinin düzenleme çalışmalarının yapılması. Dijital tanıtım materyallerinin hazırlanması ve üniversite birimlerinin resmi internet sitelerinin açılması ve uyumu için koordinasyonun sağlanması, kurumsal sosyal medya hesaplarının yönetilmesi
  3. Üniversite ile ilgili etkinliklerin koordinasyonunun sağlanması, ilgili sürecin yürütülmesi. İletişim, sponsorluk, sosyal sorumluluk, reklam alanlarında iş birliği talep eden kurum, kuruluş ve kişilerin taleplerinin değerlendirilmesi, ilgili birimlerle iletişimin sağlanması
  4. Üniversite tanıtım ve ziyaret günlerinin, aday öğrenci tanıtımlarının ve fuar çalışmalarının koordinasyonunun sağlanması
  5. Üniversitenin yazılı, görsel ve işitsel medya kurumları ile ilişkilerini geliştirilmesi, medya ilişkileri çerçevesinde kullanılacak yazılı, basılı ve görsel içeriklerin hazırlanması, söz konusu içeriklerin kullanım alanlarına karar verilmesi, hazırlık süreçlerinin yönetilmesi ve uygulanmasının sağlanması, Özel Kalem Müdürlüğünden bildirilen Rektör dış ziyaretleri için ilgili kurumun basın ya da kurumsal iletişim birimleriyle temas kurularak gerekli organizasyonun gerçekleştirilmesi,
  6. Dış kurumlardan gelen davetiye, tebrik, teşekkür vb. çeşitli bildirimlerin Özel Kalem Müdürlüğüne iletilmesi. Özel Kalem Müdürlüğünden gelen söz konusu bildirimlerle ilgili işlemlerin yapılması. Personele yönelik tebrik ve taziye mesaj/belgelerinin hazırlanması
  7. Resmî duyuruların akademik ve idari personele duyurulması, e-posta gruplarının yönetilmesi
  8. Haber hazırlama, Rektör ziyaretleri, üniversite tanıtım çalışmaları ve personel vb. kapsamında fotoğraf ve video çekimi yapılması
Sürecin Çıktıları/ Kayıt Ortamı Dijital veya Basılı Olarak Materyallerin Temin Edilmesi

Sürekli Güncel İnternet Sitesi ve Hedef Kitle ile Etkileşim Halinde Olan Kurumsal Sosyal Medya Hesapları

Haber Metni ve Yansımaları

Duyuru Görselleri

Sosyal Medya Paylaşımları

Stant Kurulumu

Stant Ziyaretçileri

Tanıtım Materyali Üretimi ve Dağıtımı

Yerel ve Ulusal Basın Haber Yansımaları

Sosyal Medya Paylaşımları

Medya ile Olumlu İlişkiler

Metinler

Mektuplar

Fotoğraflar ve Videolar

Sürecin İzleme Kriterleri Memnuniyet anketi oranları

Etkinliklere Katılan Kişi Sayısı

Fuara Katılan Kişi Sayısı

Dağıtılan Materyal Sayısı

Haber Yansıma Sayıları

Çalışmaların Zamanlamaya Uygun Olarak Doğru Bir Şekilde Tamamlanması

Kurumsal Sosyal Medya Hesapları Takipçi Sayıları ve Web Sitesi Tıklama Sayılarında Artış Görülmesi

Çalışmaların Zamanlamaya Uygun Olarak Doğru Bir Şekilde Tamamlanması

Birimlerin Web Sitelerinin ve Sosyal Medya Hesaplarının Birbiriyle Uyumlu Hale Gelmiş Olması

Etkinliklerin Zamanlamaya Uygun Olarak Başarılı Bir Şekilde Tamamlanması

Gelen Taleplerin Zamanında Sonuçlandırılma Oranı= [(Zamanında Sonuçlanan Talep Sayısı) / (Toplam Talep Sayısı)]*100

Sürecin Müşterisi Akademik ve idari tüm birimler, Fuar Firmaları, Kurum Personeli, Dış Kurumlar
Sürecin Tedarikçisi Kurumsal İletişim Şube Müdürlüğü

Reklam Firmaları

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Özel Kalem Müdürlüğü

Personel ve Öğrenci Adayları

Etkileşimli Süreçler
Önceki Süreç   : İdari ve Destek Süreci
Sonraki Süreç : İdari ve Destek Süreci

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Tayfun ŞENER (Genel Sekreter Yardımcısı) Doç. Dr. Salih KESGİN (Genel Sekreter) Kalite Koordinatörlüğü