Görev ve Sorumlulukları |
- Kütüphanenin varlığını duyurmak, yapısı, hizmetleri, personeli, görev dağılımı, kaynakları ve kullanım şartları hakkında bilgilendirmek, güncel duyuru hizmeti yapmak,
- Eğitim-öğretim dönemi başında isteyen gruplara uygun olan gün ve saatlerde randevu vererek kütüphaneyi fiziksel olarak gezdirirken onlara materyal türleri, nasıl ve ne şartlarda kullanılacağı gibi bilgiler vermek,
- Kullanıcılara kütüphane materyallerinin kayıtlı olduğu otomasyon programının nasıl kullanılacağı konusunda eğitim vermek,
- Kütüphanenin satın aldığı ve abone olduğu veri tabanlarının içeriği nasıl kullanılacağı, kullanım şartları hakkında telefonla, yüz yüze, e-maille, web üzerinden ya da gruplara kütüphanede ya da talep edilen bölüme giderek eğitim vermek,
- Bilgi erişim ve araştırma teknikleri eğitimi için gerekli dokümanları hazırlamak ve üniversite bünyesinde bulunun tüm akademik birimlerin faydalanmasını sağlamak,
- Faaliyet raporlarında kullanmak ve iş hacmini ölçmek ve değerlendirmek amacıyla web kullanım sayısı, kütüphane turu/kişi sayısı vb. istatistiklerini tutmak,
- Kütüphanenin faaliyetlerini ve hizmetleri hakkında sürekli bilgilendirme ve tanıtım amacıyla sunum, broşür ve elektronik bülten hazırlamak,
- Kullanıcılara danışma hizmeti vermek,
- Sorumlu olduğu salonlarda ve çalışma alanlarındaki materyallerin tertip ve düzeninin kontrol edilmesi ve sağlanmak,
- Sorumlu olduğu salonlardaki raf düzenini denetlemek ve varsa aksaklıkların giderilmesi hususunda çalışmalar yapmak,
- Raflarda bulunan materyallerin yıpranma durumunun tespitini ve kontrolünü koordine etmek,
- Teknik hazırlık işlemlerinin yenilenmesi gereken materyallerin ilgili birime iletilmesini koordine etmek,
- Hasarlı ya da yıpranmış materyallerin ciltlenmesi için ilgili birime iletilmesini koordine etmek,
- Kataloglama ve sınıflaması, teknik işlemleri bitmiş, dolaşımdan gelmiş materyalleri kullanıcıların hizmetine sunmak,
- Kullanıcı sorularını cevaplamak ve sorunlarını çözmek,
- Yayıncıdan gelen uyarıları birim yöneticisine iletmek, çözüm için Bilgi İşlem Daire Başkanlığına aktarılmasını sağlamak,
- Veritabanlarının etkin kullanımı için tanıtıcı ve eğitici toplantılar düzenlemek, seminer ve konferans verilmesini sağlamak,
- Veritabanı kullanım istatistiklerini hazırlamak,
- Bibiyometrik analizler yapmak ve danışma hizmeti vermek,
- Kütüphane web sayfasının içerik yönetimini sağlamak,
- Bilgilendirme kiosklarının yönetmek,
- Üyelik işlemlerini gerçekleştirmek,
- Kullanıcıların ilişik kesme işlemlerini yapmak.
- Eserlerin gecikmesi durumunda, günlük gecikme cezalarını takip etmek,
- Kütüphane koleksiyonundan kütüphane içinde ve dışında kimlerin ne şekilde yararlanabileceğinin belirlendiği işlemleri, uygulamaları, kuralları, çalışmalarına yansıtarak kullanıcı memnuniyeti odaklı hizmet vermek,
- Raftaki yıpranmış kitap etiketlerin yeniden basılması ve cilde göndermek üzere ayırmak,
- Kullanıcıların üye kayıtlarını yapmak,
- İlgili talimatlara uyarak ödünç alma, süre uzatımı ve iade işlemini gerçekleştirmek,
- Gecikmeli ya da yıpranmış olarak teslim edilen veya kaybolan materyaller için yönetmelik gereği ceza yükümlülüklerini yerine getirmek,
- İş hacmini ölçmek ve değerlendirmek amacıyla ödünç verme vb. işlemlerle ilgili olarak aylık, yıllık olarak kullanıcı istatistiklerini tutmak,
- Rezerve edilmiş kaynakların işlemlerini gerçekleştirmek,
- Üniversitemiz engelli öğrenci ve personelinin bilgiye erişimi için gerekli her türlü çalışmayı yapmak, yeni projeler geliştirmek,
- Kendi öğrencilerine hizmet vermek dışında, Türkiye’deki diğer görme engelliler kütüphaneleriyle koordineli çalışmak,
- Kütüphane kaynakları içinde bulunmayan yayınların yurt içi kurum ve kuruluşlardan ödünç alınması için gereken iş ve işlemleri yerine getirmek,
- Kütüphane kataloglarını ya da toplu katalogları tarayarak materyallerin hangi kütüphanede olduğunu belirlemek,
- Kütüphaneler arası elektronik istek formunu düzenleyerek ilgili kütüphaneye web ortamında iletmek,
- Sürelerin bitiminde ödünç alınan materyalleri kullanıcının teslim ettiği aynı gün içerisinde kargo masrafı kullanıcıya ait olmak üzere ilgili kütüphaneye kargo ile göndermek,
- Kütüphaneden talep edilen kaynakları isteyen kurumlara yararlanma koşulları çerçevesinde göndermek,
- Kütüphanelerarası Ödünç Verme (ILL) isteklerini KİTS (Kütüphanelerarası İşbirliği Takip Sistemi) ve Türkiye Belge Sağlama Sistemi (TÜBESS) üzerinden yapmak,
- Kullanıcılardan gelen bilgi istekleri (e-posta, tel, faks ya da birime gelen tüm kullanıcılara) incelenerek aradıkları tür ya da içerikteki bilgileri kullanıcılara sunmak,
- Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.
- Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında Başkanlığa bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek,
- Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek,
- İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak,
- Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine bilgi girişlerini doğru ve zamanında yerine getirmekten sorumludur.
- Görevi ile ilgili Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde belirlenen tüm süreçleri, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütmek,
- Kanun ve yönetmeliklerle kendisine verilen diğer görevleri yapmak.
|