S4.4.3

Anasayfa » S4.4.3

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

SÜREÇ KARTI

Doküman No  S4.4.3
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 11.04.2022
Sayfa No 1

 

Ana Süreç İdari ve Destek Süreci
Süreç Adı Atama, Kurumdan Ayrılış ve Emeklilik İşlemleri Süreci
Alt Süreç Doktor Öğretim Üyesi Ataması Alt Süreci
Süreç Sorumlusu Personel Daire Başkanlığı
Sürecin Uygulayıcıları Personel Daire Başkanlığı Çalışanları
Sürecin Kapsamı ve Amacı Bu süreç üniversitemiz birimlerine alınacak olan Doktor Öğretim Üyesi atama işlemleri, sistemlere veri girişi ve arşivlenme işlemlerini kapsamaktadır. Üniversitemiz birimlerinin Doktor Öğretim Üyesi ihtiyacının karşılanması ve atamasının yapılması amaçlanmaktadır.
Sürecin Girdileri – Kadro ilanı ve kişilerin başvurusu
Sürecin Kaynakları – EBYS

– 657 S.K.

– 2547 S.K.

– 2914 S.K.

– Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği

– Samsun Üniversitesi Öğretim Üyeliğine Yükseltme ve Atama Ölçütleri Yönergesi

– Başvuru Dosyası

– Basılı ya da elektronik ortamda hazırlanan bilgi kaynakları

– Teknolojik donanım/internet

– Ofis gereçleri/kırtasiye malzemeleri

– Arşiv belgeleri

Sürecin Faaliyetleri -İlana çıkılan kadrolar için başvuru yapan adayların dosyaları ilgili birimlerce teslim alınır.

– Ön değerlendirme raporu hazırlanması için birimin Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Komisyonuna ilgili birimce yazı yazılır.

– Toplantının yapılacağı tarih ve saatte adayların başvuru evrakı ve yayın dosyaları komisyona teslim edilir.

– Ön değerlendirme sonrasında başvurusu uygun bulunan adayların jüri üyeleri ilgili birim amiri tarafından belirlenir.

– Görevlendirme yazıları başvuru dosyaları ile birimce ilgili Jüri üyelerine gönderilir.

– Gelen jüri raporlarının olumlu olması halinde ilgili birim tarafından deneme dersi komisyonu oluşturulur ve deneme dersi (ardışık olarak en az dört yarıyıl ders verdiğini belgelendirenler hariç) yapılarak tutanak altına alınır.

– Jüri raporları ve deneme dersi tutanağı (ardışık olarak en az dört yarıyıl ders verdiğini belgelendirenler hariç) ilgili birimin yönetim kurulunda değerlendirilerek karara bağlanır.

– Fakülte Yönetim Kurulunca hakkında uygun görüş bildirilen adaydan atama talep dilekçesi istenir. Açıktan atanacak olanlardan dilekçe ekinde sağlık raporu (657 S.K. 48’inci maddesi) alınır.

İlgili birim; atama teklif formunu bilgisayar ortamında doldurarak ebys üzerinden (Harici Kurum İçi Giden Evrak) e-imzalı bir şekilde istenilen ekleri de ekleyerek Rektörlüğe (Personel Daire Başkanlığı) gönderir ve ekte yer alan evrakların asıllarını Personel Daire Başkanlığına ulaştırır.  

– Başvuru yapan kişinin ataması açıktan yapılacak ise Rektörlük Makamı onayına sunulur.

– Başvuru yapan kişinin ataması naklen yapılacak ise kurumunun muvafakati sonrasında Rektörlük Makamı onayına sunulur.   
– Atama Onayı imzalandıktan sonra atama işlemi ilgiliye/kurumuna bildirilir.

– İlgili kişinin göreve başlama dilekçesi üzerine gerekli işlemler birimce yapılarak göreve başlama evrakları atandığı birim tarafından doldurtulur ve SGK İşe Giriş Bildirgesi ile birlikte göreve başlama tarihi Rektörlüğün ilgili birimlerine bildirilir.

– EBYS üzerinden gelen başlama yazısı sonrasında kişinin Personel Otomasyonu, e-uygulama, e-bütçe, HİTAP ve YÖKSİS girişleri yapılır.

– Özlük dosyası oluşturularak tüm evraklar özlük dosyasına takılır.

Sürecin Çıktıları/ Kayıt Ortamı Personel ihtiyacının karşılanması/ Özlük Dosyası, Personel Otomasyonu, e-uygulama, e-bütçe, HİTAP ve YÖKSİS
Sürecin Performans Göstergeleri: Personelin göreve başlaması
Sürecin Müşterisi Personel
Sürecin Tedarikçisi Samsun Üniversitesi
Etkileşimli Süreçler
İdari ve Destek Süreci

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Ruhi KIRSÜLEYMANOĞLU (Şef) Cengiz ÇELİK (Daire Başkanı) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı