S4.13.6

Anasayfa » S4.13.6

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

SÜREÇ KARTI

Doküman No  S4.13.6
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Ana Süreç İDARİ VE DESTEK
Süreç Adı Kütüphane ve Dokümantasyon İşleri Süreci
Alt Süreç Birim Kütüphaneleri Destek Hizmetleri Alt Süreci
Süreç Sorumlusu Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı
Sürecin Uygulayıcıları Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğü
Sürecin Kapsamı ve Amacı Samsun Üniversitesi’ne bağlı fakülteler, enstitüler ve yüksekokulların kütüphanelerini Üniversitemizin eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini desteklemek için; gerekli bilgi kaynakları sağlama kriterleri çerçevesinde temin etmek, düzenlemek, geliştirmek ve çağın gerektirdiği şekilde üniversitemiz öğretim elemanı, öğrencileri ve diğer araştırmacıların hizmetine sunmaktır.
Sürecin Girdileri: Bilgi kaynakları, Kütüphane Otomasyon Sistemleri, KBS,
Sürecin Kaynakları Bilgi Kaynakları, KBS, Ciltleme ve Güvenlik Şeridi Gereçleri
Sürecin Faaliyetleri: 1. Birim kütüphaneleri için birimlerden internet üzerinden istenmiş yayın listeleri,  sosyal ve kültürel anlamda kişisel gelişime destek verecek yayınlar seçilmesi ve listelenmesi,
2.Sağlama yöntemleri ile öncelikle merkez kütüphanesine getirilmesi,
3.Sağlanmış materyaller teknik okumadan geçirilerek kütüphane otomasyonuna ilgili birim kütüphanesine bağlanılarak sınıflanması ve kataloglanması,
4.Sınıflamanın Library of Congress (Kongre Kütüphanesi Sınıflama Sistemi) ‘ne uygun olarak yapılması,
5.Kataloglamanın AACR2 (Anglo American Kataloglama Kuralları 2) ye göre yapılması,
6.Sınıflama ve kataloglama standartları doğrultusunda birim kütüphane otomasyonuna veri girişlerinin yapılması,
7.Kaydı bitmiş materyallerin sırt ve demirbaş etiketlerinin bastırılması,
8.Materyalin ilgili birim kütüphanesine gönderilmesi,
9.Birim kütüphanelerinde görevli personel ile sürekli iletişim içinde hizmet ve destek çalışmalarının yapılması.
Sürecin Çıktıları/ Kayıt Ortamı Teknik İşlemleri Tamamlanmış Bilgi Kaynağı, Kütüphane Otomasyon sistemi
Sürecin İzleme Kriterleri Kullanıma Sunulan Kitap Sayısının Sağlanan Kitap Sayısına Oranı
Sürecin Müşterisi Kütüphane Kullanıcıları
Sürecin Tedarikçisi: Kütüphane Personeli
Etkileşimli Süreçler
Önceki Süreç   : İdari ve Destek Süreci
Sonraki Süreç : İdari ve Destek Süreci

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Ali KAVAK (Öğretim Görevlisi) Ömer Naci Yılmaz (Daire Başkanı) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı