S4.13.19

Anasayfa » S4.13.19

 

 

 

 

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

SÜREÇ KARTI

Doküman No  S4.13.19
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Ana Süreç İDARİ VE DESTEK
Süreç Adı Kütüphane ve Dokümantasyon İşleri Süreci
Alt Süreç Engellilere Yönelik Hizmetler Alt Süreci
Süreç Sorumlusu Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı
Sürecin Uygulayıcıları Kullanıcı Hizmetler Şube Müdürlüğü
Sürecin Kapsamı ve Amacı Kütüphane hizmetlerinden engelli kullanıcıların kullanıma göre erişilebilir standartlara uygun olarak hazırlamayı kapsamaktadır.
Sürecin Girdileri: Bilgi kaynakları, Kütüphane binası
Sürecin Kaynakları Bilgi Kaynakları, Kütüphane binası araç ve gereçleri
Sürecin Faaliyetleri: 1. Kütüphane binaları, engelli kullanıcıların kütüphane hizmetlerinden tam olarak yararlanmalarını sağlayacak şekilde tasarlamak,
2.Kütüphane çevresindeki duraklarda engellilerin biniş ve inişleri için gerekli önlemler alınır veya alınması için ilgili kurumlar nezdinde girişimlerde bulunmak,
3.Kütüphane binalarında herkesin aynı giriş kapısını kullanması için eşiksiz kapılar, merdiven yanında rampa, yeterli koridor ve kapı genişliği sağlamak,
4.Kütüphane içi koridorlarda engelli kullanıcıların, engellere çarpmadan, dolaşım olanağı sağlamak,
5.Kütüphane içerisinde az gören veya görmeyen kullanıcılara yönelik bilgilendirme hizmetleri için anlaşılabilir ses uyarıcılar ve harfler kullanmak,
6.Bina içerisinde akustik farklıklarını yaratarak görme engellilerde karmaşa yaratacak asmakat, yüksek tabanlı ve kubbeli mimariler kütüphane binalarında mümkün olduğunca kullandırmak,
7.Kütüphane içerisinde koridorlar, merdivenler ve kapılar aynı genişlikte tutulması, merdiven korkulukları aynı yükseklikten bağlanması, elektrik düğmeleri ve otomatlar aynı konumda yer almasını saplamak, 
8.Engellilere yönelik hizmetler sunan kütüphaneler, hizmetlerini tanıtıcı materyaller oluşturmak,
9.Okul, hastane, belediye gibi kamusal alanlarda ve yazılı-görsel medya organları aracılığıyla hizmetlerin duyurusunu yapmak,
Sürecin Çıktıları/ Kayıt Ortamı Erişilebilir Kütüphane Hizmetleri
Sürecin İzleme Kriterleri Engelli Kullanıcı Memnuniyeti
Sürecin Müşterisi Kütüphane Engelli Kullanıcılar
Sürecin Tedarikçisi: Kütüphane Personeli
Etkileşimli Süreçler
Önceki Süreç   : İdari ve Destek Süreci
Sonraki Süreç : İdari ve Destek Süreci

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Ali KAVAK (Öğretim Görevlisi) Ömer Naci Yılmaz (Daire Başkanı) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı