S4.13.17

Anasayfa » S4.13.17

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

SÜREÇ KARTI

Doküman No  S4.13.17
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Ana Süreç İDARİ VE DESTEK
Süreç Adı Kütüphane ve Dokümantasyon İşleri Süreci
Alt Süreç Üyelik ve Ödünç Verme İşlemleri Alt Süreci
Süreç Sorumlusu Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı
Sürecin Uygulayıcıları Kullanıcı Hizmetler Şube Müdürlüğü
Sürecin Kapsamı ve Amacı Kullanıcıların kütüphane hizmetlerinin tamamından yararlanmak için kütüphaneye kayıtlı olmasını sağlamayı ve bilgi kaynaklarının kullanıcılara hangi koşullarda ödünç verileceği ve hangi işlemlerin yapılacağı hususlarını kapsamaktadır.
Sürecin Girdileri: Bilgi kaynakları, Kütüphane Otomasyon Sistemleri,  
Sürecin Kaynakları Bilgi Kaynakları, Üyelik Formları
Sürecin Faaliyetleri: 1. Kütüphane kaynaklarının kütüphane dışında da güvenli olarak kullanımını sağlamak için; üyelik kurallarını (üye olma, kayıt silme, ödünç materyal sayısı ve süresi, yıpranma ve kayıp bedel miktarı ) belirler ve uygulanmasını sağlamak,
2.Okuyuculara etkin hizmet verebilmek için ödünç, iade, süre uzatımı, fotokopi, raf düzeni, cilt işlemleri hizmetlerinin sağlıklı şekilde yürütülmesini koordine etmek,
3.Okuma salonu ve rafların düzenli olmasını sağlayarak, teknik hizmetlerden gelen, kullanıcıların hizmetine sunulacak her türlü materyalin raf düzenine uygun bir şekilde yerleştirilmesini sağlamak,
4.Ön Danışma hizmetinde kullanıcılarını istekleri doğrultusunda yönlendirmek,
5.Kullanıcılar kütüphane materyalini kütüphane dışında da kullanabilmek için Üyelik Talimatınca üye yapılmasını sağlamak,
6.İlgili talimatlara uyarak ödünç alma, süre uzatımı ve iade işleminin gerçekleştirilmesini sağlamak,
7.Gecikmeli ya da yıpranmış olarak teslim edilen veya kaybolan materyaller için ceza talimatınca yükümlülükleri yerine getirmek,
8.İzinsiz olarak kütüphane dışına materyal çıkaranlar hakkında tutanak tutmak,
9.Görme Engelliler için ayrılmış odanın ve bilgisayarların kullanım ve yararlanma hizmetlerini ayarlamak,
10.İstatistiksel kayıtların düzenli tutulmasını sağlamak,
11.Güler yüzlü ve kalite odaklı ödünç verme hizmetinin gerçekleşmesini sağlamak.
12.Üniversiteden mezun olan veya diğer sebepler ile ayrılan kullanıcıların kütüphane ile olan üyelik işlemlerinin sonlandırılmak,
Sürecin Çıktıları/ Kayıt Ortamı Kütüphane Otomasyon sistemi, Üyelik Bilgileri
Sürecin İzleme Kriterleri Üye sayısı, Ödünç verme sayısı
Sürecin Müşterisi Kütüphane Kullanıcıları
Sürecin Tedarikçisi: Kütüphane Personeli
Etkileşimli Süreçler
Önceki Süreç   : İdari ve Destek Süreci
Sonraki Süreç : İdari ve Destek Süreci

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Ali KAVAK (Öğretim Görevlisi) Ömer Naci Yılmaz (Daire Başkanı) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı