S4.13.16

Anasayfa » S4.13.16

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

SÜREÇ KARTI

Doküman No  S4.13.16
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Ana Süreç İDARİ VE DESTEK
Süreç Adı Kütüphane ve Dokümantasyon İşleri Süreci
Alt Süreç Halkla İlişkiler Alt Süreci
Süreç Sorumlusu Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı
Sürecin Uygulayıcıları Kullanıcı Hizmetler Şube Müdürlüğü
Sürecin Kapsamı ve Amacı Kütüphaneler, hizmet verdiği toplumla iyi ilişkiler kurmak, olumlu etkileşim sağlamak ve bunun sürekliliğini sağlamak amacıyla halkla ilişkiler çalışmalarını kapsamaktadır.
Sürecin Girdileri: Halkla ilişkiler faaliyetleri
Sürecin Kaynakları Bilgi Kaynakları, Kütüphane mekânları, web ve sosyal medya sayfaları
Sürecin Faaliyetleri: 1. Halkla ilişkiler çalışmasının araştırma aşamasında, kütüphane kullanıcısının kimler olduğu, gereksinimlerini ve kullanıcının kütüphane hizmetleri ile ilgili düşüncelerini saptamak,
2.Araştırma için anketlerden yararlanılabilir, kullanıcılarla telefonla veya yüz yüze görüşme yapılabilir, gözlem sonuçları değerlendirmek, kütüphane kayıtları incelemek,
3.Hedef kitleye uygun halkla ilişkiler yöntemini belirlemek amacıyla okul, dini kurumlar, kurs, vakıf ve belediye gibi yerel kurumlarla işbirliğine gitmek,
4.Araştırma sonucu edinilen veriler doğrultusunda plan hazırlamak,
5.Planda kullanıcıya iletmek istenilen mesajın ne olduğu, bu mesajın kullanıcıya neden iletilmek istendiği, kullanıcıların bu mesajı alması için neler yapılacağı ve bu mesajın tam olarak ne zaman ve ne kadar sürede iletileceği açıkça belirtmek,
6.Kütüphane halkla ilişkilerinde, ilgi çekici şekilde hazırlanmış yıllık faaliyet raporları, kitap listeleri, haber duyuruları, elektronik bültenler, ayraçlar, kitap fuarları, TV ve radyo, gazeteler ve ekleri, dergiler, broşürler, afişler, promosyon materyalleri, e-posta ve sosyal ağlar, gösterimler, sergiler, slaytlar, halkla açık programlar, yerel komite ve organizasyonlar, web sayfaları kullanmak,
7.Kütüphane personeli, günlük ve haftalık gazetelerin, radyo ve televizyon kanallarının, çeşitli toplumsal gruplara ait bültenlerinin, okul gazetelerinin ve belirlenen hedef kitleye ulaşmayı sağlayabilecek diğer araçları kullanarak kullanıcılarına ulaşmak,
8.Kütüphanenin web sayfasında basına yönelik fotoğraf, logo, broşürler vb. kütüphaneye ait her tür tanıtım materyalinin elektronik kopyası bulundurmak,
Sürecin Çıktıları/ Kayıt Ortamı Kütüphane mekânları, web ve sosyal medya sayfaları
Sürecin İzleme Kriterleri Kullanıcı Memnuniyeti
Sürecin Müşterisi Kütüphane Kullanıcıları
Sürecin Tedarikçisi: Kütüphane Personeli
Etkileşimli Süreçler
Önceki Süreç   : İdari ve Destek Süreci
Sonraki Süreç : İdari ve Destek Süreci

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Ali KAVAK (Öğretim Görevlisi) Ömer Naci Yılmaz (Daire Başkanı) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı