S4.13.12

Anasayfa » S4.13.12

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

SÜREÇ KARTI

Doküman No  S4.13.12
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Ana Süreç İDARİ VE DESTEK
Süreç Adı Kütüphane ve Dokümantasyon İşleri Süreci
Alt Süreç Tanıtım, Etkinlik ve Eğitim İşlemleri Alt Süreci
Süreç Sorumlusu Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı
Sürecin Uygulayıcıları Kullanıcı Hizmetleri Şube Müdürlüğü
Sürecin Kapsamı ve Amacı Kullanıcıları kütüphane hizmetlerinden ve kaynaklarından verimli bir şekilde yararlanılmasını sağlamak ve duyurmak amacıyla yapılan her türlü tanıtım, etkinlik, bilgilendirme, eğitim ve bilgi okuryazarlığı faaliyetleri görev kapsamındadır.
Sürecin Girdileri: Bilgi kaynakları, Kütüphane Mekânları, Kullanıcılar
Sürecin Kaynakları Bilgi Kaynakları, Personel, Kullanıcı
Sürecin Faaliyetleri: 1. Kütüphanenin varlığını duyurmak, yapısı, hizmetleri, personeli, görev dağılımı, kaynakları ve kullanım şartları hakkında bilgilendirmek, güncel duyuru hizmeti yapmak,
2.Eğitim-öğretim dönemi süresince isteyen gruplara randevu ayarlayarak, uygun olan gün ve saatlerde merkez kütüphane hizmetlerini tanıtmak ve mevcut birimler hakkında yerinde tanıtım hizmeti vermek, 
3.Kullanıcılara kütüphane otomasyon programında araştırma yapabilmeleri için eğitim vermek, 
4.Kütüphanenin satın aldığı ve abone olduğu veri tabanlarının içeriği nasıl kullanılacağı, kullanım şartları hakkında telefonla, yüz yüze, e-maille, web üzerinden ya da gruplara kütüphanede ya da talep edilen bölüme giderek eğitim vermek,
5.Bilgi erişim ve araştırma teknikleri eğitimi için gerekli dokümanları hazırlamak ve üniversite bünyesinde bulunun tüm akademik birimlerin faydalanmasını sağlamak,
6.Faaliyet raporlarında kullanmak ve iş hacmini ölçmek ve değerlendirmek amacıyla web kullanım sayısı, kütüphane turu/kişi sayısı vb. istatistiklerini tutmak,
7.Kütüphanenin faaliyetlerini ve hizmetleri hakkında sürekli bilgilendirme ve tanıtım amacıyla sunum, broşür ve elektronik bülten hazırlamak,
8.Etkinlik programları planlamak ve düzenlemek,
Sürecin Çıktıları/ Kayıt Ortamı Etkinlik, tanıtım ve eğitim programları, Kullanıcı memnuniyeti
Sürecin İzleme Kriterleri Yıl içerisinde yapılan etkinlik, eğitim ve tanıtım sayısı 
Sürecin Müşterisi Kütüphane Kullanıcıları
Sürecin Tedarikçisi: Kütüphane Personeli
Etkileşimli Süreçler
Önceki Süreç   : İdari ve Destek Süreci
Sonraki Süreç : İdari ve Destek Süreci

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Ali KAVAK (Öğretim Görevlisi) Ömer Naci Yılmaz (Daire Başkanı) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı