S4.12.13

Anasayfa » S4.12.13

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

SÜREÇ KARTI

Doküman No  S4.12.13
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Ana Süreç İdari ve Destek Ana Süreci
Süreç Adı Sınavlara İtiraz Alt Süreci
Süreç Sorumlusu Bölüm Başkanı, Dersi Veren Öğretim Elemanı 
Sürecin Uygulayıcıları Bölüm Başkanları, Öğrenci, Öğrenci İşleri, Dersi Veren Öğretim Elemanı 
Sürecin Kapsamı ve Amacı Öğrencilerin Mağduriyetlerini Engellemek.
Sürecin Girdileri: Öğretim Elemanının Notları Sisteme Girmesi, Öğrencinin Sınavlara İtiraz Dilekçesi, İtiraz Komisyonunun Kararı, Yönetim Kurulu Kararı.
Sürecin Kaynakları Öğrenci, Dersi Veren Öğretim Elemanı, Öğretim Elemanının Sisteme  Girdiği Notlar, Otomasyon Sistemi, İdari Personel, Yönetim Kurulu Kararı, Bilgisayar, Samsun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği.
Sürecin Faaliyetleri:
  1. Ara Sınav-Final Sınavı Değerlendirildikten Sonra Öğretim Elemanları Sisteminden Bilişim Sistemine Giriş Yapar Ve Onay Verdikten Sonra İlan Edilmiş Olur. 
  2. Samsun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 29. Maddesine Göre 3 Gün İçerisinde Öğrenci Sınav Notuna İtiraz Dilekçesi Verir. 
  3. Dekan/Müdür İlgili Öğretim Üyesinin de aralarında bulunduğu 3 (üç) kişilik komisyona inceletebilir. 
  4. Maddi Hatanın Anlaşılması Halinde Yönetim Kuruluna Sunulur. 
  5. Yönetim Kurulu Kararı İle Not Düzeltilir.
  6. Durum Öğrenciye Bildirilir. 
  7. Yeni Not Öğrenci Bilgi Sistemine Girilir. 
  8. Hata Yok İse İtiraz Red Edilir.
Sürecin Çıktıları/ Kayıt Ortamı Sınavlara İtirazın Olumlu Veya Olumsuz Sonuçlanması ve Öğrenci Bilgi Sistemine Girilmesi. 
Sürecin İzleme Kriterleri Sınavlara İtiraz Sayısı ve Süreci, 

İtirazları Kabul Edilen Öğrenci Sayısı

Sürecin Müşterisi Öğrenciler
Sürecin Tedarikçisi: Akademik ve İdari Personel
Etkileşimli Süreçler
Önceki Süreç   : İdari ve Destek Süreci
Sonraki Süreç : İdari ve Destek Süreci

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Tayfun ŞENER (Genel Sekreter Yardımcısı) Kalite Koordinatörlüğü Kalite Komisyonu
Öğrenci Destek Hattı