GRT123

Anasayfa » GRT123

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

GÖREV TANIM FORMU

Doküman No GRT123
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Birimi FAKÜLTE/YÜKSEKOKUL/ENSTİTÜ
Alt Birimi DEKANLIK/MÜDÜRLÜK
Bağlı Unvan
DEKAN/MÜDÜR
Görev Adı Fakülte/ Yüksekokul/Enstitü Sekreterliği
Sorumluluk Alanı Fakülte/ Yüksekokul/Enstitü 
Görev Türü Hassas Görev Hassas Görev Kodu   
Görev ve Sorumlulukları
  • 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer mevzuat hükümleri gereğince verilen görevleri yürütmek,
  • Fakülte idari teşkilatında bulunan birimlerin mevzuata uygun, verimli, düzenli ve uyumlu şekilde çalışmasını sağlamak,
  • Akademik Genel Kurul, Fakülte Kurulu, Fakülte Yönetim Kurulu ve Fakülte Disiplin Kurulunda oya katılmaksızın raportörlük görevi yapmak; Bu kurullarda alınan kararların yazılması, korunması, saklanması, idari açıdan yapılacak iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
  • Fakültenin mali ve idari yönetiminin ve kontrolünün mevzuata uygun yapılmasını sağlamak,
  • Fakültenin idari teşkilatında görevlendirilecek personel hakkında dekana öneride bulunmak,
  • Fakültenin iletişim hizmetinin yürütülmesini sağlamak,
  • Kurum içi ve kurum dışı yazışmaların yürütülmesi sağlamak.
  • Fakültenin kongre, seminer, toplantı, protokol, ziyaret ve tören işlerine yardımcı olmak,
  • Dekan tarafından verilecek benzeri görevleri
  • Fakültenin faaliyet alanlarına ilişkin verilerin istatistiki kayıt ve kontrol  işlemlerini yürütmek ve güncellenmesini sağlamak,
  • Fakültenin faaliyetleri ile ilgili bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek üzere analiz etmek, Yönetim Bilgi Sistemi fonksiyonuyla işbirliği sağlamak,
  • Fakülteye alınacak akademik personelin sınav işlemlerinin takibi ve sonuçlarının Rektörlüğe iletilmesini sağlar. Akademik personelin görev süresi uzatılması için gerekli uyarıları yapar ve zamanında yerine getirilmesini sağlamak,
  • Fakülte akademik ve idari personelinin özlük haklarına ilişkin uygulamaları takip etmek, özlük dosyalarının oluşumunu ve korunmasını sağlamak,
  • Görevi ile ilgili süreçleri Üniversitemiz Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemi  çerçevesinde, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütmek.
Yetkiler
  • 657 sayılı Devlet memurları kanununun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
  • Fakülte ile ilgili işlerin mevzuata uygun olarak ve zamanında tamamlanmasını  sağlamak amacıyla gerekli önlemleri almak,
  • Fakülte bünyesinde çalışan bütün idari personel üzerinde genel yönetim, denetim, iş bölümü yapma, çalışma düzeni kurma, yetiştirme, hizmet içi eğitimi sağlama yetkilerine
  • Yetkilerini, dekana karşı sorumlu olarak mevzuat çerçevesinde kullanmak,
  • Fakülte ile ilgili harcamalarda gerçekleştirme görevlisi
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında imza ve paraf yetkisi,
  • Taşınır Kontrol yetkilisi,
Bilgi Mevzuat, İletişim, Yönetim,
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Profesyonellik ve uzmanlık,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Bütünsel bakış,
  • Sistemli çalışma,
  • Değişim ve zaman yönetimi,
  • Performans ve gelişim yönetimi,
  • Planlama ve organize etme,
  • Stratejik yönetim.
İletişimdeki  Birimler
Rektörlük, Akademik ve İdari Tüm Birimler
Bu dokümanda açıklanan görev tanımımı okudum. Görevimi burada belirtilen kapsamda yerine getirmeyi kabul ediyorum.
Adı Soyadı Tarih İmza
   
 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Cengiz ÇELİK (Daire Başkanı) Doç. Dr. Salih KESGİN (Genel Sekreter) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı