GRT095

Anasayfa » GRT095

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

GÖREV TANIM FORMU

Doküman No GRT095
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Birimi KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
Alt Birimi Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğü
Bağlı Unvan
Şube Müdürü
Görev Adı Teknik Hizmetler Ofisi Personeli
Sorumluluk Alanı Derme sağlama, sınıflama, kataloglama, ayıklama, imha, ciltleme, kütüphane otomasyon sistemleri, açık erişim, görsel ve işitsel materyaller, birim kütüphaneleri, elektronik kaynaklar, veri tabanları, süreli yayınlar işlemleri.
Görev Türü Hassas Görev Hassas Görev Kodu   
Görev ve Sorumlulukları
  • Merkez kütüphane ve birim kütüphanelerine, Yayın Alımı Detay Programı’nı hazırlamak, bunun seçimini yapmak ve kaynakları sağlamak,
  • Kütüphaneye yapılacak yayın bağışlarında, mevcut kütüphane politikasına göre karar vermek,
  • Kurum içi ve kurum dışı gelen yayın bağış isteklerinin değerlendirilmesi, seçilmesi, listelenmesi ve paketlenerek gönderilmesini gerçekleştirmek,
  • Kütüphaneye satın alma, bağış veya abonelik yoluyla gelen yayınların (kitap, tez, süre yayın vb.) kataloglama ve sınıflama aşamasına kadar geçen iş ve işlemlerini yapmak,
  • Kullanıcılardan gelen yayın sağlama taleplerini değerlendirmek ve takibini yapmak,
  • Kaynakların temini için gerekli piyasa araştırmasını ve görüşmeleri yapmak, teklif almak, şartname hazırlamak ve/veya sözleşme hazırlamak,
  • Alım/ veya abonelik işlemlerinin gerçekleştirilmesini müteakip, muayene ve kabul, uygunsa kesin kabulünü yapmak,
  • Kütüphaneye çeşitli şekillerde sağlanan materyallerin kataloglamasını ve sınıflamasını yapmak,
  • Kitap, süreli yayın, tez, kitap dışı belgelerin uluslararası standartlara uygun olarak AAKK2 ve Marc 21 formatına göre kataloglama işlemlerini LIBRA Entegre Kütüphane Otomasyon Sistemi üzerinde koordinasyonunu sağlamak,
  • MARC formatında veri girişlerini yapmak,
  • Kataloglaması yapılan kitap, süreli yayın, tez, kitap dışı belgelerin kontrolünü yapmak,
  • Kataloglaması tamamlanan kitap, süreli yayın, tez, kitap dışı belgelerin ilgili salondaki raflarına sınıflama sistemine ve yer numarasına göre yerleştirilmesini koordine etmek,
  • Birim kütüphanelerinin, merkez kütüphanenin oluşturduğu kataloglama politikası doğrultusunda kataloglama işlemlerinin yürütülmesini koordine etmek,
  • Merkez kütüphane ve birim kütüphaneleri personeli, yarı zamanlı öğrenciler ve stajyer öğrencilere iş başında kataloglama eğitimini koordine etmek,
  • Kataloglamayla ilgili politikaları merkez kütüphane ve birim kütüphaneleri adına geliştirmek, revize etmek,
  • Satın alma yoluyla sağlanan materyallerin otomasyon üzerinden ait olduğu kütüphanesini seçip, fatura-firma bilgilerini girmek,
  • Bağış yoluyla sağlanan materyallerin otomasyon üzerinden ait olduğu kütüphanesini seçip, Değer Taktir Komisyon tutanaklarında yer alan bilgilerini girmek,
  • Kataloglama ve sınıflaması tamamlanan materyallerin otomasyondan demirbaş ilişkilendirmesini yapmak,
  • Otomasyondan yer numarası etiketleri ve barkod çıktılarını alarak ilgili materyallere yapıştırmak,
  • Materyallerin otomasyon üzerinden durumunu (serbest, ödünç verilmez vb.) belirtmek,
  • Materyallerin rafa çıkmasını sağlamak için ilgili birime yönlendirmek,
  • Hasarlı ya da yıpranmış etiketlerin yeniden dökümünü yapıp, materyallerin ilgili kısımlarına yapıştırmak,
  • Süreli yayın salonunun organizasyonunu ve işleyişini sağlamak,
  • Kullanıcılara, kütüphanede bulunan basılı süreli yayınların taranması ve bu yerlerinin gösterilmesi, alfabetik düzendeki raflardan alınmasına yardımcı olmak,
  • Kataloglama ve sınıflaması, teknik işlemleri bitmiş, süreli yayınları kullanıcıların hizmetine sunmak,
  • Raf okuması ve düzenlemesini yapmak,
  • Gün içerisinde kullanılan, karel ve masalara bırakılan süreli yayınları toplayıp raflarına yerleştirmek,
  • Kullanıcılara danışma hizmeti vermek,
  • Kütüphanenin varlığını duyurmak, abone olunan bütün elektronik kaynakları bildirmek ve tanıtmak, her eğitim döneminde yeni abone olunan elektronik kaynaklarını eklemek için Kütüphane Web Hizmetleri Talimatınca web sayfasındaki güncellemelerini yapmak,
  • Abone veritabanlarından düzenli olarak kullanım istatistiklerini almak ve analiz yapmak,
  • Kullanım analizleri yapılan veri tabanının aboneliğinin devam ettirilmesine veya aboneliğin iptaline ilişkin görüş bildirmek,
  • Yeni abone olunacak veri tabanının belirlenmesi için belirli kriterler çerçevesinde değerlendirerek veri tabanı seçimi yapmak,
  • Seçimi yapılan veri tabanlarının lisans anlaşmaları imzalanmadan önce maddeleri incelemek ve kuruma zarar verecek bir madde olmamasına dikkat ederek imzalamak,
  • Veri tabanı kullanıcılarının bu lisans anlaşmalarına uymasını sağlamak,
  • Veri tabanı istatistiklerinin alınabilmesi için firmadan veya veri tabanı sorumlularından “kullanıcı adı” ve “şifre”lerin sağlamak ve veri tabanına ait istatistiklerin düzenli bir şekilde almak ve değerlendirmek,
  • Konsorsiyum (ANKOS) veya bağımsız olarak denemeye açılan bazı veri tabanlarının takiplerini yapmak, üniversiteye deneme erişimine açılması için gerekli işlemleri yapmak ve abonelik döneminde değerlendirmeye almak için deneme sonunda düzenli olarak kullanım istatistiklerini almak,
  • Yeni abone olunan ve deneme erişimine açılan veri tabanlarının açıklama bilgilerini açıklamak ve web sitesinden erişime açılmasını, elektronik kaynaklarda yapılan güncellemelerden kullanıcıları haberdar etmek için duyuru hazırlamak kütüphane web sayfasına konularak veya tüm personelin maillerine göndermek üzere paylaşmak,
  • Kullanıcıları elektronik kaynaklar konusunda eğitme ve bu kaynakların kullanımı ile ilgili sorunu bulunan kullanıcılara gerek telefon ile, gerek mail yolu ile gerekse yüz yüze eğitim vermek,
  • Bilgisayar parkının amacına uygun olarak (ders, ödev ve akademik araştırma yapılabilmesi) kullanımını sağlamak,
  • Bilgisayar parkının düzenini, cihazların ve görsel işitsel materyallerin korunmasını sağlamak,
  • Bilgisayar parkında bulunan tüm bilgisayarların güncel ve sorunsuz çalışmasını sağlamak,
  • Arızalanan cihazların sorunlarını gidermek; arıza giderilemiyorsa birim yöneticisine bildirmek ve takibini yapmak,
  • Görsel işitsel materyallerin yerlerini göstermek, tasnif numarasına göre raflardan alınmasına yardımcı olmak ve kullanıcıların hizmetine sunmak,
  • Birim kütüphanelerindeki bilgi ve belge, kütüphanecilik hizmetlerinin organizasyonunu ve yürütülmesini sağlamak,
  • Merkez Kütüphanenin belirlemiş olduğu kataloglama politikası doğrultusunda yayınların kütüphane yazılımına veri girişini gerçekleştirmek,
  • Entegre Kütüphane Otomasyon Sisteminin verimli bir şekilde kullanımını gerçekleştirmek için gerekli çalışmaları (eğitim çalışmaları vb) yürütmek, ortaya çıkan sorunların (yazılım üzerindeki mevcut sorunların tespit edilmesi, olası ihtiyaçların alınması, vb.) çözümünde gerekli koordinasyonu sağlamak,
  • Hizmet verdiği kullanıcıların her türlü bilgi-belge, danışma talebini karşılamak,
  • Açık erişim sistemi ile ilgili yenilikleri izlemek ve bu yeniliklerle ilgili gerekli çalışmaları Daire Başkanı’nın bilgisi dahilinde uygulamak,
  • Açık erişim sistemi ile ilgili, bilgilendirme amaçlı dokümanları temin etmek ve bunları kullanıcılar ile paylaşmak,
  • Akademisyenlerin açık arşiv sistemine veri girişi yapabilmeleri için eğitim faaliyetleri yürütmek,
  • “Samsun Üniversitesi Açık Erişim Sistemi” ne yüklenen verilerin uygun formatlarda yüklenip yüklenmediğini kontrol etmek ve gerekli durumlarda bu verilere müdahale etmek veya yeniden girilmesini istemek,
  • Açık erişim sistemine yüklenen tez çalışmaları ile ilgili, Enstitüler ile iletişimde olmak ve gerekli durumlarda tez girişlerinde kullanıcılara yardımcı olmak,
  • Yüklenen tezlerin ”açık-kapalı” statüsünü kontrol etmek, olur vermek,
  • Kapalı durumda olacak tezlerin Enstitü Yönetim Kurulu’ndan gelen kararlarını takip etmek, süresine dikkat etmek,
  • Açık arşiv sistemi ile ilgili istatistikleri temin etmek ve bu istatistikleri kurum yöneticileri ve araştırmacılar ile paylaşmak,
  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.
  • Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında Başkanlığa bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.
  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.
  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.
  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine bilgi girişlerini doğru ve zamanında yerine getirmekten sorumludur.
  • Görevi ile ilgili Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde belirlenen tüm süreçleri, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütmek,
  • Kanun ve yönetmeliklerle kendisine verilen diğer görevleri yapmak,
Yetkiler
  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
Bilgi
  • Kütüphane otomasyon sistemleri bilgisi,
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında imza ve paraf yetkisi,
  • Kanun, genelge, yönetmelik vb. mevzuat bilgisi,
  • İşin niteliğine uygun diğer bilgi ve beceriler,
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük, güvenilirlik, profesyonellik ve uzmanlık,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Bütünsel bakış, İletişim becerisi,
  • Mevzuat ve sistemli çalışma bilgisi,
  • Değişim, zaman, performans ve gelişim yönetimi,
İletişimdeki  Birimler
Rektörlük, Akademik ve İdari Tüm Birimler
Bu dokümanda açıklanan görev tanımımı okudum. Görevimi burada belirtilen kapsamda yerine getirmeyi kabul ediyorum.
Adı Soyadı Tarih İmza
   
 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Ali KAVAK (Öğretim Görevlisi) Ömer Naci YILMAZ (Daire Başkanı) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı