GRT094

Anasayfa » GRT094

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

GÖREV TANIM FORMU

Doküman No GRT094
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Birimi KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
Alt Birimi Kullanıcı Hizmetleri Şube Müdürlüğü
Bağlı Unvan
Şube Müdürü
Görev Adı Kullanıcı Hizmetleri Ofisi Personeli
Sorumluluk Alanı Danışma, tanıtım, bilgilendirme, üyelik, ödünç verme, web, sosyal medya, bilgi okuryazarlığı, engelli ve diğer dezavantajlı kullanıcı, KİTS, TUBESS, ILL işlemleri.
Görev Türü Hassas Görev Hassas Görev Kodu   
Görev ve Sorumlulukları
  • Kütüphanenin varlığını duyurmak, yapısı, hizmetleri, personeli, görev dağılımı, kaynakları ve kullanım şartları hakkında bilgilendirmek, güncel duyuru hizmeti yapmak,
  • Eğitim-öğretim dönemi başında isteyen gruplara uygun olan gün ve saatlerde randevu vererek kütüphaneyi fiziksel olarak gezdirirken onlara materyal türleri, nasıl ve ne şartlarda kullanılacağı gibi bilgiler vermek,
  • Kullanıcılara kütüphane materyallerinin kayıtlı olduğu otomasyon programının nasıl kullanılacağı konusunda eğitim vermek,
  • Kütüphanenin satın aldığı ve abone olduğu veri tabanlarının içeriği nasıl kullanılacağı, kullanım şartları hakkında telefonla, yüz yüze, e-maille, web üzerinden ya da gruplara kütüphanede ya da talep edilen bölüme giderek eğitim vermek,
  • Bilgi erişim ve araştırma teknikleri eğitimi için gerekli dokümanları hazırlamak ve üniversite bünyesinde bulunun tüm akademik birimlerin faydalanmasını sağlamak,
  • Faaliyet raporlarında kullanmak ve iş hacmini ölçmek ve değerlendirmek amacıyla web kullanım sayısı, kütüphane turu/kişi sayısı vb. istatistiklerini tutmak,
  • Kütüphanenin faaliyetlerini ve hizmetleri hakkında sürekli bilgilendirme ve tanıtım amacıyla sunum, broşür ve elektronik bülten hazırlamak,
  • Kullanıcılara danışma hizmeti vermek,
  • Sorumlu olduğu salonlarda ve çalışma alanlarındaki materyallerin tertip ve düzeninin kontrol edilmesi ve sağlanmak,
  • Sorumlu olduğu salonlardaki raf düzenini denetlemek ve varsa aksaklıkların giderilmesi hususunda çalışmalar yapmak,
  • Raflarda bulunan materyallerin yıpranma durumunun tespitini ve kontrolünü koordine etmek,
  • Teknik hazırlık işlemlerinin yenilenmesi gereken materyallerin ilgili birime iletilmesini koordine etmek,
  • Hasarlı ya da yıpranmış materyallerin ciltlenmesi için ilgili birime iletilmesini koordine etmek,
  • Kataloglama ve sınıflaması, teknik işlemleri bitmiş, dolaşımdan gelmiş materyalleri kullanıcıların hizmetine sunmak,
  • Kullanıcı sorularını cevaplamak ve sorunlarını çözmek,
  • Yayıncıdan gelen uyarıları birim yöneticisine iletmek, çözüm için Bilgi İşlem Daire Başkanlığına aktarılmasını sağlamak,
  • Veritabanlarının etkin kullanımı için tanıtıcı ve eğitici toplantılar düzenlemek, seminer ve konferans verilmesini sağlamak,
  • Veritabanı kullanım istatistiklerini hazırlamak,
  • Bibiyometrik analizler yapmak ve danışma hizmeti vermek,
  • Kütüphane web sayfasının içerik yönetimini sağlamak,
  • Bilgilendirme kiosklarının yönetmek,
  • Üyelik işlemlerini gerçekleştirmek,
  • Kullanıcıların ilişik kesme işlemlerini yapmak.
  • Eserlerin gecikmesi durumunda, günlük gecikme cezalarını takip etmek,
  • Kütüphane koleksiyonundan kütüphane içinde ve dışında kimlerin ne şekilde yararlanabileceğinin belirlendiği işlemleri, uygulamaları, kuralları, çalışmalarına yansıtarak kullanıcı memnuniyeti odaklı hizmet vermek,
  • Raftaki yıpranmış kitap etiketlerin yeniden basılması ve cilde göndermek üzere ayırmak,
  • Kullanıcıların üye kayıtlarını yapmak,
  • İlgili talimatlara uyarak ödünç alma, süre uzatımı ve iade işlemini gerçekleştirmek,
  • Gecikmeli ya da yıpranmış olarak teslim edilen veya kaybolan materyaller için yönetmelik gereği ceza yükümlülüklerini yerine getirmek,
  • İş hacmini ölçmek ve değerlendirmek amacıyla ödünç verme vb. işlemlerle ilgili olarak aylık, yıllık olarak kullanıcı istatistiklerini tutmak,
  • Rezerve edilmiş kaynakların işlemlerini gerçekleştirmek,
  • Üniversitemiz engelli öğrenci ve personelinin bilgiye erişimi için gerekli her türlü çalışmayı yapmak, yeni projeler geliştirmek,
  • Kendi öğrencilerine hizmet vermek dışında, Türkiye’deki diğer görme engelliler kütüphaneleriyle koordineli çalışmak,
  • Kütüphane kaynakları içinde bulunmayan yayınların yurt içi kurum ve kuruluşlardan ödünç alınması için gereken iş ve işlemleri yerine getirmek,
  • Kütüphane kataloglarını ya da toplu katalogları tarayarak materyallerin hangi kütüphanede olduğunu belirlemek,
  • Kütüphaneler arası elektronik istek formunu düzenleyerek ilgili kütüphaneye web ortamında iletmek,
  • Sürelerin bitiminde ödünç alınan materyalleri kullanıcının teslim ettiği aynı gün içerisinde kargo masrafı kullanıcıya ait olmak üzere ilgili kütüphaneye kargo ile göndermek,
  • Kütüphaneden talep edilen kaynakları isteyen kurumlara yararlanma koşulları çerçevesinde göndermek, 
  • Kütüphanelerarası Ödünç Verme (ILL) isteklerini KİTS (Kütüphanelerarası İşbirliği Takip Sistemi) ve Türkiye Belge Sağlama Sistemi (TÜBESS) üzerinden yapmak,
  • Kullanıcılardan gelen bilgi istekleri (e-posta, tel, faks ya da birime gelen tüm kullanıcılara) incelenerek aradıkları tür ya da içerikteki bilgileri kullanıcılara sunmak,
  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.
  • Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında Başkanlığa bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek,
  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek,
  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak,
  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine bilgi girişlerini doğru ve zamanında yerine getirmekten sorumludur.
  • Görevi ile ilgili Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde belirlenen tüm süreçleri, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütmek,
  • Kanun ve yönetmeliklerle kendisine verilen diğer görevleri yapmak.
Yetkiler
  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
Bilgi
  • Kütüphane otomasyon sistemleri bilgisi,
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında imza ve paraf yetkisi,
  • Kanun, genelge, yönetmelik vb. mevzuat bilgisi,
  • İşin niteliğine uygun diğer bilgi ve beceriler.
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük, güvenilirlik, profesyonellik ve uzmanlık,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Bütünsel bakış, İletişim becerisi,
  • Mevzuat ve sistemli çalışma bilgisi,
  • Değişim, zaman, performans ve gelişim yönetimi,
İletişimdeki  Birimler
Rektörlük, Akademik ve İdari Tüm Birimler
Bu dokümanda açıklanan görev tanımımı okudum. Görevimi burada belirtilen kapsamda yerine getirmeyi kabul ediyorum.
Adı Soyadı Tarih İmza
   
 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Ali KAVAK (Öğretim Görevlisi) Ömer Naci YILMAZ (Daire Başkanı) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı