GRT080

Anasayfa » GRT080

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

GÖREV TANIM FORMU

Doküman No GRT080
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Birimi PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
Alt Birimi İdari Personel Şube Müdürlüğü
Bağlı Unvan
Daire Başkanı
Görev Adı Atama ve Özlük İşlemleri Ofisi Personeli
Sorumluluk Alanı Atama ve Özlük İşlemleri Ofisi 
Görev Türü Hassas Görev Hassas Görev Kodu   
Görev ve Sorumlulukları
  • İdari kadrolarda görev yapan personelin özlük haklarına ilişkin iş ve işlemleri ilgili kanun, mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde yerine getirmek, gerekli hallerde ilgili kurumlar ile bağlantı kurmak ve yazışmaları yapmak.
  • Yapılan iş ve işlemlere ilişkin kanun, mevzuat ve yönetmelik değişikliklerini takip etmek.
  • Birimindeki hizmetlerin etkili, verimli ve süratli bir şekilde sunulmasını sağlamak.
  • Biriminin çalışma düzeni ile ilgili değişiklikler konusunda Şube Müdürü’ne ve Daire Başkanı’na öneride bulunmak.
  • Kendi görev alanı içindeki ve diğer şubelerle olan yazılı ve sözlü bilgi akışının tam, doğru ve zamanında oluşmasını sağlamak.
  • İdari kadrolarda görev yapan personelin atama, nakil, görevlendirme, asalet tasdiki, emeklilik, ölüm, istifa, terfi, askerlik, intibak, sıhhi izin, izin, ücretsiz izin, sendika, aile durumu ve medeni durumunda meydana gelen değişiklik işlemlerinin gerçekleştirilmesi ile disiplin, pasaport, bilgi edinme, sicil özeti, hizmet belgesi, kimlik kartı, mal bildirimi, vb. özlük işlemlerine ilişkin taleplerin değerlendirilmesi, onaylanması, yazışma ve işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
  • Üniversite idari personelinin 8 yılda bir verilecek kademe ilerlemesi işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
  • İdari personelin aylık terfi kontrollerinin ilgili kişilerle birlikte arşiv çalışmasını yapmak ve yapılmasını sağlamak.
  • İdari kadrolarda görev yapan personelin özlük durumlarında meydana değişikliklerin ilgili sistemlere (Personel Otomasyon Sistemi, HİTAP, SGK) işlenmesi, güncellenmesi ve dosyalama işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
  • Üniversiteye açıktan veya naklen atanacak idari personel ile Üniversite içinde birim veya unvan değişikliğinden kaynaklanan atama ve görevlendirmelere ilişkin iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak.
  • Emekli olan ve istifa eden personele ilişkin iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak (pasaport, ilgili makama, dosyalarından belge talebi, bilgi edinmeden emekli personelin istediği bilgiler vb.).
  • İstifa eden, naklen giden veya gelen idari personellerin özlük dosyalarının teslim alınmasını ve gönderilmesini sağlamak.
  • Üniversite idari personelinin sicil ve disiplin işlemlerini takip etmek ve disiplin cezalarını e-uygulama ve Yöksis sistemine işlenmesini sağlamak.
  • Üniversitemiz idari kadrolarında görev yapan personelin özlük işlemlerine ilişkin evrakların ve diğer yazışmaların dosyalanması, arşiv düzenin sağlanması, gizliliği, bakımı ve korunmasını sağlamak.
  • Birimin taşınır mallar ile tüketim malzemelerini korumak, görevin niteliklerine uygun kullanmak ve kullanılmasını sağlamak.
  • Bağlı bulunduğu yönetici veya üst yöneticileri tarafından verilen diğer iş ve işlemleri ilgili mevzuat hükümlerine göre yapmak.
Yetkiler
  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
  • Personel Bilgi Sistemi (PBS) kullanma yetkisi,
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında paraf yetkisi,
  • YÖKSİS kullanma yetkisine sahiptir.
Bilgi
  • Mevzuat, İletişim
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Düzenli ve disiplinli çalışma,
  • Ekip çalışmasına uyumlu ve katılımcı,
İletişimdeki  Birimler
Rektörlük, Akademik ve İdari Birimler
Bu dokümanda açıklanan görev tanımımı okudum. Görevimi burada belirtilen kapsamda yerine getirmeyi kabul ediyorum.
Adı Soyadı Tarih İmza
   
 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Ruhi KIRSÜLEYMANOĞLU (Şef) Cengiz ÇELİK (Daire Başkanı) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı