GRT078

Anasayfa » GRT078

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

GÖREV TANIM FORMU

Doküman No GRT078
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Birimi PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
Alt Birimi Akademik Personel Şube Müdürlüğü
Bağlı Unvan
Daire Başkanı
Görev Adı Atama ve Özlük İşlemleri Ofisi Personeli
Sorumluluk Alanı Atama ve Özlük İşlemleri Ofisi 
Görev Türü Hassas Görev Hassas Görev Kodu   
Görev ve Sorumlulukları
  • Akademik personelin özlük haklarına ilişkin iş ve işlemleri ilgili kanun, mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde yerine getirilmesini sağlamak, gerekli hallerde ilgili kurumlar ile bağlantı kurmak ve yazışmaları yapmak.
  • Yapılan iş ve işlemlere ilişkin kanun, mevzuat ve yönetmelik değişikliklerini takip etmek.
  • Birimindeki hizmetlerin etkili, verimli ve süratli bir şekilde sunulmasını sağlamak.
  • Biriminin çalışma düzeni ile ilgili değişiklikler konusunda Şube Müdürü’ne ve Daire Başkanı’na öneride bulunmak.
  • Kendi görev alanı içindeki ve diğer şubelerle olan yazılı ve sözlü bilgi akışının tam, doğru ve zamanında oluşmasını sağlamak.
  • Üniversitenin öğretim elemanı görev süresi uzatma işlemlerinin takip ve kontrolünü yapmak.
  • Üniversitenin akademik personelinin açıktan veya naklen atama ve göreve başlama işlemlerini yapmak.
  • 1416 sayılı Kanun uyarınca yapılacak iş ve işlemler ve atama ve mecburi hizmet sürelerinin takibini yapmak. Anılan kanun uyarınca Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ile yapılacak yazışmaları ve bunların dosyalanmasını yapmak.
  • Akademik personelin atama, nakil, görevlendirme, emeklilik, ölüm, istifa, terfi, askerlik, intibak, sıhhi izin, izin, ücretsiz izin, sendika, aile durumu ve medeni durumunda meydana gelen değişiklik işlemlerinin gerçekleştirilmesi ile disiplin, bilgi edinme, sicil özeti, hizmet belgesi, kimlik kartı, mal bildirimi, vb. özlük işlemlerine ilişkin taleplerin değerlendirilmesi, onaylanması, yazışma ve işlemlerini yapmak.
  • Akademik personelin özlük durumlarında meydana gelen değişikliklerin ilgili sistemlere (Personel Otomasyon Sistemi, YÖKSİS, e-uygulama, HİTAP, SGK) işlenmesi, güncellenmesi ve dosyalama işlemlerini yapmak.
  • İstifa eden, naklen giden veya gelen idari personellerin özlük dosyalarının teslim alınmasını ve gönderilmesini sağlamak.
  • 2547 sayılı Kanunun 35. maddesi kapsamında lisansüstü eğitimini diğer üniversitelerde yapmakta olan araştırma görevlilerinin işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
  • 2547 sayılı Kanunun 33. ve 50/d maddeleri uyarınca lisansüstü eğitimini diğer üniversitelerde yapmakta olan araştırma görevlileri ile üniversitemizde görev yapmakta olan araştırma görevlilerinin işlemlerinin takibi, görev sürelerinin uzatılması, uzatılmayanların ilişiklerinin kesilmesi işlemlerini yapmak.
  • 2547 sayılı Kanunun 34. maddesi ve 2914 sayılı Kanunun 16. maddesi uyarınca yabancı uyruklu öğretim elemanı istihdamı ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
  • 2547 sayılı Kanun’un 35. maddesi ile ortaya çıkan mecburi hizmet yükümlülüklerinin takibini yapmak.
  • Akademik personelin 2547 sayılı Kanun’un 36, 37, 38, 39, 40. maddeleri uyarınca görevlendirme işlemlerini ve takibini yapmak.
  • 2547 sayılı Kanun’un 16. maddesi uyarınca yapılan dekan atamalarının tekliflerini ve takibini yapmak.
  • Akademik personelin her tür pasaport taleplerinin Rektörlük adına yapılmasını sağlamak.
  • Üniversite akademik personeline ilişkin bilgi edinme biriminden gelen yazılara cevap verilmesi.
  • Emekli olan ve istifa eden akademik personele ilişkin iş ve işlemlerinin yürütülmesi.
  • Üniversite akademik personelinin sicil ve disiplin işlemlerini takip etmek.
  • Üniversite akademik personelinin özlük işlemlerine ilişkin evrakların ve diğer yazışmaların dosyalanması, arşiv düzeninin sağlanması, gizliliği, bakımı ve korunmasını sağlamak.
  • Kendisine teslim edilen veya kullanımında olan taşınır mallar ile tüketim malzemelerini korumak, görevinin niteliklerine uygun kullanmak.
Yetkiler
  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
  • Personel Bilgi Sistemi (PBS) kullanma yetkisi,
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında paraf yetkisi,
  • YÖKSİS kullanma yetkisine sahiptir.
Bilgi
  • Mevzuat, İletişim
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Düzenli ve disiplinli çalışma,
  • Ekip çalışmasına uyumlu ve katılımcı,
İletişimdeki  Birimler
Rektörlük, Akademik ve İdari Birimler
Bu dokümanda açıklanan görev tanımımı okudum. Görevimi burada belirtilen kapsamda yerine getirmeyi kabul ediyorum
Adı Soyadı Tarih İmza
   
 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Ruhi KIRSÜLEYMANOĞLU (Şef) Cengiz ÇELİK (Daire Başkanı) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı