GRT017

Anasayfa » GRT017

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

GÖREV TANIM FORMU

Doküman No GRT017
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Birimi KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
Alt Birimi Daire Başkanlığı
Bağlı Unvan
Genel Sekreterlik
Görev Adı Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Sorumluluk Alanı
  • Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Görev Türü Hassas Görev Hassas Görev Kodu   
Görev ve Sorumlulukları
  • Kurum içi ve kurum dışında daire başkanlığını temsil etmek,
  • Daire Başkanlığı birimleri arasında eşgüdümü sağlayarak birimler arasında düzenli çalışmayı sağlamak,
  • Daire başkanlığının misyon ve vizyonunu belirler, tüm çalışanlar ile paylaşır, gerçekleşmesi için çalışanları motive etmek,
  • Daire başkanlığının personeli üzerinde gözetim ve denetim görevini yapmak,
  • Daire başkanlığı personelinin sorunlarını tespit etmek, çözüme kavuşturmak, gerektiğinde üst makamlara iletmek,
  • Başkanlık birimleri fiziki donanımın personel tarafından etkili ve verimli olarak kullanılmasını sağlamak,
  • Görev ve sorumluluk alanındaki faaliyetlerin mevcut iç kontrol sisteminin tanım ve talimatlarına uygun olarak yürütülmesini sağlamak ve tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek,
  • Başkanlığın Kalite Yönetim Sisteminin kurulmasını ve işletilmesini sağlamak,
  • Kurum/kuruluş ve şahıslardan daire başkanlığına gelen yazıların cevaplandırılması için gerekli işlemleri yapmak,
  • Personelinin özlük hakları işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
  • Bilgi edinme yasası çerçevesinde, Bilgi Edinme birimince talep edilen yazılara cevap vermek,
  • Başkanlık personelinin izinlerini planlamak,
  • Daire başkanlığı ile ilgili birim faaliyet raporunu hazırlamak,
  • Daire başkanlığı için gerekli olan her türlü taşınır işlemlerinde taşınır mal yönetmeliğine göre işlem yapmak,
  • Kütüphane hizmetleri için yeterli kadroyu oluşturmada ve kütüphaneye atanacak veya görevlendirilecek personel hakkında gerekli çalışmaları yaparak yetkililere bildirmek,
  • Kütüphanecilik alanındaki gelişmeleri ve yeni teknolojileri takip ederek kütüphaneye kazandırılmasını sağlamak, bu amaçla yurt içi ve yurt dışı seminer ve konferanslara katılımı teşvik etmek,
  • Kütüphane hizmetlerinin standartlaşmasını sağlamak ve denetimini yapmak,
  • Merkez ve birim kütüphanelerinin eşgüdüm ve iş birliği içinde çalışmalarını sağlamak, eğitim programları düzenlemek,
  • Kütüphane ve dokümantasyon hizmetlerinin aksamadan yürütülmesi için gerekli yönetmelik, yönerge, politika, plan, program hazırlayarak, personel arası iş bölümü yapmak,
  • Gerektiğinde kütüphanecilik eğitimi gören öğrencilere staj ve uygulamalı çalışma olanağı sunmak,
  • Her yıl mart ayının son pazartesi günü ile başlayan haftada, Kütüphane Haftası’nın kutlanması amacıyla çeşitli etkinlikler ve programlar düzenlenmesini sağlamak,
  • Görev ve sorumluluklarını yerine getirirken Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al (PUKÖ) döngüsü etrafında gerekli kontrolleri yaparak, sonuca ulaşmaya engel olacak risklere karşı gerekli önlemleri almak,
  • Başkanlığa bağlı birimler arasında koordinasyonu sağlamak ve bilgilendirme toplantıları düzenlemek,
  • Merkez ve birim kütüphanelerinin uyum ve işbirliği içinde çalışmalarını sağlamak, bu amaçla mesleki kurslar açmak, eğitim programları düzenlemek,
  • Kütüphanecilik alanındaki gelişmeleri izleyerek yeni teknolojilerin kütüphanede kullanılmasını sağlamak,
  • Kanun ve yönetmeliklerle kendisine verilen diğer görevleri yapmak,
  • Üst yönetim ve Genel Sekreterlik tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek,
Yetkileri
  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
  • Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile ilgili işlerin mevzuata uygun olarak ve zamanında tamamlanmasını sağlamak amacıyla gerekli önlemleri almak,
  • Daire bakanlığı bünyesinde çalışan bütün görevliler üzerinde genel yönetim, denetim, iş bölümü yapma, çalışma düzeni kurma, yetiştirme, hizmet içi eğitimi sağlama yetkilerine sahiptir.
  • Yetkilerini, Yönetim Kurulu ve Rektör’e karşı sorumlu olarak mevzuat çerçevesinde kullanmak,
  • Daire ile ilgili harcamalarda harcama yetkilisidir.
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında imza ve paraf yetkisi,
  • YÖKSİS kullanma yetkisi,
  • KBS ve MYS kullanma yetkisi,
Bilgi
  • Mevzuat, İletişim, Yönetim,
Beceri ve Yetenek
  • Koordinasyonu sağlama,
  • Başkanlık Birimler arası sevk ve idare, 
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Düzenli ve disiplinli çalışma,
  • Ekip çalışmasına uyumlu ve katılımcı,
  • Değişim ve gelişime açık olma,
İletişimdeki  Birimler
  • Rektörlük, Akademik ve İdari Tüm Birimler
Bu dokümanda açıklanan görev tanımımı okudum. Görevimi burada belirtilen kapsamda yerine getirmeyi kabul ediyorum.
Adı Soyadı Tarih İmza
   
 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Ömer Naci YILMAZ (Daire Başkanı) Doç.Dr. Salih KESGİN (Genel Sekreter) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı