GRT016

Anasayfa » GRT016

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

GÖREV TANIM FORMU

Doküman No GRT016
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Birimi BİLGİ İŞLEM İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
Alt Birimi Daire Başkanlığı
Bağlı Unvan
Genel Sekreterlik
Görev Adı  Bilgi İşlem Daire Başkanı
Sorumluluk Alanı
  • Üst yönetimi tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; Bilgi İşlem Daire Başkanlığının vizyonu, misyonu doğrultusunda üniversitemizin bilişim süreçlerinin yönetimi ile ilgili tüm faaliyetlerin etkinlik ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütülmesi amacıyla çalışmalar yapmak, planlamak, yönlendirmek, koordine etmek ve denetlemek.
Görev Türü Hassas Görev Hassas Görev Kodu   
Görev ve Sorumlulukları
  • Kurum içi ve kurum dışında daire başkanlığını temsil etmek,
  • Üniversitenin bilişim süreç ve politikalarını yönetmek, 
  • Daire başkanlığı birimleri arasında eşgüdümü sağlayarak birimler arasında düzenli çalışmayı sağlamak, 
  • Daire başkanlığının misyon ve vizyonunu belirlemek, tüm çalışanlar ile paylaşmak, gerçekleşmesi için çalışanları motive etmek, 
  • Daire başkanlığının personeli üzerinde gözetim ve denetim görevini yapmak, 
  • Daire başkanlığı personelinin sorunlarını tespit etmek, çözüme kavuşturur, gerektiğinde üst makamlara iletmek, 
  • Başkanlık birimleri fiziki donanımın personel tarafından etkili ve verimli olarak kullanılmasını sağlamak, 
  • Görev ve sorumluluk alanındaki faaliyetlerin mevcut iç kontrol sisteminin tanım ve talimatlarına uygun olarak yürütülmesini sağlamak ve tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek, 
  • Kurum/kuruluş ve şahıslardan daire başkanlığına gelen yazıların cevaplandırılması için gerekli işlemleri yapmak, 
  • Personelinin özlük hakları işlemlerinin yürütülmesini sağlamak, 
  • Bilgi edinme yasası çerçevesinde, bilgi edinme birimince talep edilen yazılara cevap vermek,
  • Başkanlık personelinin izinlerini planlamak, 
  • Daire başkanlığı ile ilgili birim faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak, 
  • Daire başkanlığı için gerekli olan her türlü taşınır işlemlerinde taşınır mal yönetmeliğine göre işlem yapmak,
  • Yönetim fonksiyonlarını (planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon, karar verme ve denetim) kullanarak birimin etkin ve uyumlu bir biçimde çalışmasını sağlamak, 
  • Başkanlığın üniversitenin diğer birimleriyle gerektiğinde iş birliği ve koordinasyon içinde çalışmasını sağlamak, 
  • İlgili mevzuat çerçevesinde, üniversitenin bilişim süreçlerinin, takibini ve uygulanmasını sağlamak, 
  • Tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek.
Yetkiler
  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
  • Dairede çalışan bütün görevliler üzerinde genel yönetim, denetim, iş bölümü yapma, çalışma düzeni kurma, yetiştirme, hizmet içi eğitimi sağlama yetkilerine sahiptir.
  • Yetkilerini, Yönetim Kurulu ve Rektör’e karşı sorumlu olarak mevzuat çerçevesinde kullanmak,
  • Daire ile ilgili harcamalarda harcama yetkilisidir.
Bilgi
  • 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
  • 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
  • 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu
  • 6245 sayılı Harcırah Kanunu 
  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu
  • 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yukarıda sayılan kanunlara ilişkin ikincil mevzuat.
Beceri ve Yetenek
  • Koordinasyonu sağlama,
  • Başkanlık birimler arası sevk ve idare, 
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Düzenli ve disiplinli çalışma,
  • Ekip çalışmasına uyumlu ve katılımcı,
  • Değişim ve gelişime açık olma,
İletişimdeki  Birimler
  • Rektörlük, Akademik ve İdari Tüm Birimler
Bu dokümanda açıklanan görev tanımımı okudum. Görevimi burada belirtilen kapsamda yerine getirmeyi kabul ediyorum.
Adı Soyadı Tarih İmza
   
 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Selçuk ÇAKMAK(Daire Başkanı) Doç.Dr. Salih KESGİN (Genel Sekreter) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı