GRT011

Anasayfa » GRT011

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

GÖREV TANIM FORMU

Doküman No GRT011
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Birimi STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Alt Birimi Daire Başkanlığı
Bağlı Unvan
Genel Sekreter
Görev Adı Daire Başkanı
Sorumluluk Alanı
  • Üst yönetimi tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; Strateji Geliştirme Daire Başkanlığının vizyonu, misyonu doğrultusunda mali kaynakların yönetimi ile ilgili gerekli tüm faaliyetlerin etkinlik ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütülmesi amacıyla çalışmaları yapmak, planlamak, yönlendirmek, koordine etmek ve denetlemek.
Görev Türü Hassas Görev Hassas Görev Kodu   
Görev ve Sorumlulukları
  • Kurum içi ve kurum dışında daire başkanlığını temsil etmek.
  •  Daire başkanlığı birimleri arasında eşgüdümü sağlayarak birimler arasında düzenli çalışmayı
    sağlamak,
    • Daire başkanlığının misyon ve vizyonunu belirlemek, tüm çalışanlar ile paylaşmak, gerçekleşmesi için çalışanları motive etmek,
    • Daire başkanlığının personeli üzerinde gözetim ve denetim görevini yapmak,
    • Daire başkanlığı personelinin sorunlarını tespit etmek, çözüme kavuşturur, gerektiğinde üst makamlara iletmek,
    • Başkanlık birimleri fiziki donanımın personel tarafından etkili ve verimli olarak kullanılmasını
    sağlamak,
    • Görev ve sorumluluk alanındaki faaliyetlerin mevcut iç kontrol sisteminin tanım ve talimatlarına uygun olarak yürütülmesini sağlamak ve tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek,
    • Başkanlığın Kalite Yönetim Sistemi’nin kurulmasını ve işletilmesini sağlamak,
    • Kurum/kuruluş ve şahıslardan daire başkanlığına gelen yazıların cevaplandırılması için gerekli işlemleri yapmak,
    • Personelinin özlük hakları işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
    • Bilgi edinme yasası çerçevesinde, bilgi edinme birimince talep edilen yazılara cevap vermek,
    • Başkanlık personelinin izinlerini planlamak,
    • Daire başkanlığı ile ilgili birim faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak,
    • Daire başkanlığı için gerekli olan her türlü taşınır işlemlerinde taşınır mal yönetmeliğine göre işlem
    yapmak,
    • Birim ödenek dağılımlarının yapılmasını ve üçer aylık dönemlerde ödenek gönderme belgesinin hazırlanmasını sağlamak.
    • Yönetim fonksiyonlarını (planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon, karar verme ve denetim)
    kullanarak, birimin etkin ve uyumlu bir biçimde çalışmasını sağlamak.
    • Başkanlığın üniversitenin diğer birimleriyle gerektiğinde iş birliği ve koordinasyon içinde çalışmasını
    sağlamak,
    • Harcama birimlerince hazırlanan birim faaliyet raporları baz alınarak İdare Faaliyet Raporu’nun
    hazırlanmasını sağlamak,
    • İdare faaliyetlerinin stratejik plan, performans programı ve bütçeye uygunluğunun izlenmesini ve
    değerlendirilmesini sağlamak,
    • İlk 6 aylık uygulama sonuçları ve ikinci altı aya ilişkin beklenti ve hedefleri kapsayan Kurumsal Mali
    Durum ve Beklentiler Raporu’nu hazırlanmasını sağlamak,
    • Performans Programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak, yıllık Performans Programı’nın hazırlanmasını ve yıl sonunda değerlendirilmesini sağlamak,
    • İlgili mevzuat çerçevesinde, üniversitenin bütçesinin hazırlanmasını, takibini ve uygulanmasını
    sağlamak,
    • Stratejik planlama çalışmalarına yönelik hazırlık programı oluşturulmasını ve koordinasyonu
    sağlamak,
    •Her türlü ödenek işlemlerinin (ekleme, aktarma, tenkis vb.) düzenlenmesini sağlamak,
    • Tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek,
  • Görev ve sorumluluklarını yerine getirirken planlayarak uygulamak ve uygulama esnasında gerekli kontrolleri yaparak, sonuca ulaşmaya engel olacak risklere karşı gerekli önlemleri almak.
Yetkiler
  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
  • STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI ile ilgili işlerin mevzuata uygun olarak ve zamanında
    tamamlanmasını sağlamak amacıyla gerekli önlemleri almak,
  •  Dairede çalışan bütün görevliler üzerinde genel yönetim, denetim, iş bölümü yapma, çalışma düzeni kurma, yetiştirme, hizmet içi eğitimi sağlama yetkilerine sahiptir.
  • Yetkilerini, Yönetim Kurulu ve Rektör’e karşı sorumlu olarak mevzuat çerçevesinde kullanmak,
  •  Daire ile ilgili harcamalarda harcama yetkilisidir.
  •  KBS, BKMYS,YBS,MYS,GİB,PROGRAM BÜTÇE, KA-YA Bilgi Sistemi kullanma yetkisi,
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında imza ve paraf yetkisi,
  • YÖKSİS kullanma yetkisi,
  • KBS kullanma yetkisi.
Bilgi
  • Mevzuat, İletişim, Yönetim,
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Profesyonellik ve uzmanlık,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Bütünsel bakış,
  • Sistemli çalışma,
  • Değişim ve zaman yönetimi,
  • Performans ve gelişim yönetimi,
  • Planlama ve organize etme,
  • Stratejik yönetim.
İletişimdeki  Birimler
  • Rektörlük, SGDB, Akademik ve İdari Birimler
Bu dokümanda açıklanan görev tanımımı okudum. Görevimi burada belirtilen kapsamda yerine getirmeyi kabul ediyorum. 
Adı Soyadı Tarih İmza
   
 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Samet KOP (Daire Başkanı) Doç.Dr. Salih KESGİN (Genel Sekreter) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı