GRT010

Anasayfa » GRT010

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

GÖREV TANIM FORMU

Doküman No GRT010
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Birimi HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
Alt Birimi HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
Bağlı Unvan
Genel Sekreter
Görev Adı Hukuk Müşaviri
Sorumluluk Alanı
  • Üst yönetimi tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; 124 Sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında KHK’nin 35. maddesindeki ve 659 sayılı Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesi Hakkındaki KHK’nin 4.maddesindeki görevleri yapmak
Görev Türü Hassas Görev Hassas Görev Kodu   
Görev ve Sorumlulukları
  • Üniversitenin leh ve aleyhindeki her türlü adli ve idari davalar ile icra takibi işlemlerini Üniversite adına takip etmek veya takip edilmesi ve neticelendirilmesi için avukatı görevlendirmek,
  • Rektörlük Makamı ve Üniversitemizin diğer birimleri tarafından tasarrufların mevzuata uygun olarak yapılması için talep edilen konularda hukuki görüş bildirmek suretiyle idareye yardımcı olmak,
  • Üniversitenin birimleri tarafından hazırlanan yönetmelik, yönerge, sözleşme, protokol taslaklarını inceleyerek, hukuki ihtilaf doğurmayacak şekilde ve Üniversite menfaatleri doğrultusunda yapılmasında yardımcı olmak,
  • Üniversitenin taraf olduğu ara buluculuk görüşmelerinde idareyi temsil etmek,
  • Hukuk Müşavirliği çalışmalarıyla ilgili Rektör ve Genel Sekreter’e bilgi vermek,
  • 659 sayılı KHK uyarınca Hukuki Uyuşmazlık Değerlendirme Komisyonu’nun sekretarya hizmetlerini yürütmek,
  • Etik kurul sekretarya hizmetlerini yürütmek ya da avukatı görevlendirmek,
  • Hukuk Müşavirliği personelinin verimli çalışması için iş ve görev dağılımı yapmak, görevlerin tam ve zamanında yapılıp yapılmadığını denetlemek.
Yetkiler
  •  657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
  • Hukuk Müşavirliği ile ilgili işlerin mevzuata uygun olarak ve zamanında tamamlanmasını sağlamak amacıyla gerekli önlemleri almak,
  • Dairede çalışan bütün görevliler üzerinde genel yönetim, denetim, iş bölümü yapma, çalışma düzeni kurma, yetiştirme, hizmet içi eğitimi sağlama yetkilerine sahiptir.
  • Yetkilerini, Yönetim Kurulu ve Rektör’e karşı sorumlu olarak mevzuat çerçevesinde kullanmak,
  • Daire ile ilgili harcamalarda harcama yetkilisidir.
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında imza ve paraf yetkisi,
  • KBS , MYS kullanma yetkisi.
Bilgi
  • Mevzuat, İletişim, Yönetim
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Profesyonellik ve uzmanlık,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Bütünsel bakış,
  • Sistemli çalışma,
  • Değişim ve zaman yönetimi,
  • Performans ve gelişim yönetimi,
  • Planlama ve organize etme,
  • Stratejik yönetim.
İletişimdeki  Birimler
  • Rektörlük, Akademik ve İdari Tüm Birimler
Bu dokümanda açıklanan görev tanımımı okudum. Görevimi burada belirtilen kapsamda yerine getirmeyi kabul ediyorum.
Adı Soyadı Tarih İmza
   
 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Tuncay TÜRKOĞLU (Hukuk Müşaviri) Doç.Dr. Salih KESGİN (Genel Sekreter) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı