S4.13.9

Anasayfa » S4.13.9

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

SÜREÇ KARTI

Doküman No  S4.13.9
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  00
Revizyon Tarihi
Sayfa No 1

 

Ana Süreç İDARİ VE DESTEK
Süreç Adı Kütüphane ve Dokümantasyon İşleri Süreci
Alt Süreç Elektronik Kaynaklar Alt Süreci
Süreç Sorumlusu Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı
Sürecin Uygulayıcıları Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğü
Sürecin Kapsamı ve Amacı Üniversitenin eğitim, öğretim, araştırma faaliyetlerini kullanıcıların kültürel ihtiyaçlarını desteklemek amacı ile elektronik ortamdaki online kaynaklara (süreli yayınların veya kitapların yer aldığı tam metin veri tabanları, indeks ve özet veri tabanları, bilgisayar dosyaları) abone olma, satın alma konusunda görüş bildirme ve kullandırma faaliyetlerini kapsamındadır
Sürecin Girdileri: Bilgi kaynakları, Kütüphane Otomasyon Sistemleri, KBS,
Sürecin Kaynakları Bilgi Kaynakları, KBS, Ciltleme ve Güvenlik Şeridi Gereçleri
Sürecin Faaliyetleri: 1. Kütüphanenin varlığını duyurmak, abone olunan bütün elektronik kaynakları bildirmek ve tanıtmak, her eğitim döneminde yeni abone olunan elektronik kaynakları eklemek,
2.Abone veri tabanlarından düzenli olarak kullanım istatistiklerini almak ve analiz yapmak,
3.Kullanım analizleri yapılan veri tabanının aboneliğinin devam ettirilmesine veya aboneliğin iptaline ilişkin görüş bildirmek,
4.Yeni abone olunacak veri tabanının belirlenmesi için belirli kriterler çerçevesinde değerlendirmeler yaparak satın alma birimine görüş bildirmek,
5.Seçimi yapılan veri tabanlarının Lisans anlaşmalarını imzalanmadan önce maddeleri incelemek ve kuruma zarar verecek bir madde olmamasına dikkat etmek, 
6.Veri tabanı kullanıcılarının bu lisans anlaşmalarına uyması için gerekli duyuruları yapmak,
7.Veri tabanı istatistiklerinin alınabilmesi için firmadan veya veri tabanı sorumlularından “kullanıcı adı” ve “şifre”lerini sağlamak ve veri tabanına ait istatistikleri düzenli bir şekilde almak ve değerlendirmek,
8.Konsorsiyum (ANKOS) veya bağımsız olarak denemeye açılan bazı veri tabanlarının takiplerini yapmak, üniversiteye deneme erişimine açılması için gerekli işlemleri yapmak ve abonelik döneminde değerlendirmeye almak için deneme sonunda düzenli olarak kullanım istatistiklerini almak,
9.Yeni abone olunan ve deneme erişimine açılan veri tabanları hakkında bilgileri açıklamak ve web sitesinden erişime açılmasını sağlamak, elektronik kaynaklarda yapılan güncellemelerden kullanıcıları haberdar etmek için duyuru hazırlamak kütüphane web sayfasına konularak veya tüm personelin maillerine göndermek üzere paylaşmak,
10.Kullanıcıları elektronik kaynaklar konusunda eğitme ve bu kaynakların kullanımı ile ilgili sorunu bulunan kullanıcılara gerek telefon ile gerek mail yolu ile gerekse yüz yüze eğitim vermek,
11.Kullanıcılardan gelen elektronik yayın taleplerini değerlendirmek.
Sürecin Çıktıları/ Kayıt Ortamı Elektronik Bilgi kaynakları, Kütüphane Otomasyon sistemi
Sürecin İzleme Kriterleri Elektronik Kaynak Sayısı
Sürecin Müşterisi Kütüphane Kullanıcıları
Sürecin Tedarikçisi: Kütüphane Personeli
Etkileşimli Süreçler
Önceki Süreç   : İdari ve Destek Süreci
Sonraki Süreç : İdari ve Destek Süreci

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Ali KAVAK (Öğretim Görevlisi) Ömer Naci Yılmaz (Daire Başkanı) Kalite Koordinatörlüğü
Öğrenci Destek Hattı