PRS13

Anasayfa » PRS13

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

Kurumsal Risk Yönetimi Prosedürü

Doküman No PRS13
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 13.06.2022
Sayfa No 1/10

1.AMAÇ

Bu prosedürün amacı; risk ve fırsatları değerlendirmeye yönelik faaliyetlerin belirlenen şartlara uygunluğunu sağlayacak bir yöntem oluşturmaktır.

2.KAPSAM

Bu prosedür uygulanmakta olan standartlar kapsamında belirlenen prosesler için risk ve fırsatların değerlendirilmesi faaliyetleri kapsar.

3.SORUMLULUKLAR

Bu prosedürün hazırlanmasından ve uygulamasından kalite koordinatörlüğü, birim yöneticileri, birimde görev yapan personel ayrıca kalite yönetim sistemi kapsamında belirlenen proseslerin yürütüldüğü personel uygulamadan sorumludur. Samsun Üniversitesi Risk Yönetimi Organizasyon Şeması aşağıdaki şekilde 1’de gösterilmiştir:

Şekil: 1

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

Kurumsal Risk Yönetimi Prosedürü

Doküman No PRS13
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 13.06.2022
Sayfa No 2/10

 

4.TANIMLAR VE KISALTMALAR

  • Risk: Belirsizliğin hedefler üzerindeki etkisini,
  • Fırsat: Riskin olumlu yanları ve sağlayabileceği olası kazançları,
  • Tehdit: Riskin olumsuz yanları ve neden olabileceği olası kayıpları,
  • Olasılık: Bir olayın belirli bir zaman diliminde gerçekleşmesi durumunu,
  • Etki: Bir olayın meydana gelmesi halinde, hedef ve faaliyetler üzerinde yaratacağı sonucu,
  • Risk İştahı: Takip etme veya sürdürme arzusunda olunan risk miktarı ve tipini,
  • Üniversite Risk Yönetim Kurulu: Rektör, Rektör Yardımcıları, Genel Sekreter, Üniversite Risk Koordinatörü, Dekanlar ve Enstitü/Yüksekokul/Meslek Yüksekokul Müdürü
  • Üniversite Risk Koordinatörlüğü: Üniversite Kalite Koordinatörü Başkanlığında, Üniversite Kalite Çalışma Grubu’ndan oluşur.
  • Birim Risk Yöneticisi: Fakültelerde Dekan; Enstitü, Yüksekokul, Araştırma Merkezlerinde Müdür; Genel Sekreterlikte Genel Sekreter; İç Denetim Birim Yöneticisi; Daire Başkanları; Hukuk Müşavirini; Döner Sermaye İşletme Müdürü; Koordinatörlüklerde Birim Koordinatörleri,
  • Risklere Cevap Verilmesi: Riski değiştirme (riskten kaçınma, risk kaynağını ortadan kaldırma, olasılığı değiştirme, riski diğer taraflarla paylaşma vb.) sürecini,
  • Risk Toleransı: Kuruluş ve paydaşların hedeflerini gerçekleştirmek için risk işlemeden sonra risk taşımaya hazır olma durumunu,
  • Risk Tutumu: Kuruluşun riski değerlendirmek ve neticesinde takip etmek, kabul etmek, almak ve ondan kaçmak ile ilgili yaklaşımını,
  • Risk Analizi: Riskin doğasını anlama ve risk seviyesini belirleme sürecini,
  • Risk Değerlendirilme: Hedeflerin elde edilmesine yönelik olan risklerin tanımlanması ve analiz edilmesini ifade eder.
  • Risk Sahibi: Bir riski yönetmek için sorumluluk ve yetki sahibi olan kişi veya birim,
  • Riskin Belirlenmesi: Riskleri bulma fark etme ve tanımlama süreci,
  • Risk Kaynağı: Tek başına veya birleşik olarak özünde riske yol açma potansiyeli olan unsur,
  • YGG: Yönetimin Gözden Geçirmesi

5.ÜNİVERSİTE RİSK YÖNETİM KURULUNUN GÖREV VE SORUNMLULUKLARI

  • Üniversitenin yüksek öncelikli risklerinin belirlenmesi ve tutarlı bir şekilde yönetilmesi, Üniversitenin risk yönetimi süreçlerinin etkili işleyip işlemediğini ve risk eylem planlarının uygulanma derecesini takip ederek risklerde gelinen durumun değerlendirilmesi,
  • İç ve dış denetim raporlarından yararlanarak prosedür ve süreçlerdeki değişikliklerin tespit edilmesi ve iyi uygulamaların yaygınlaştırılması,
  • Üniversitenin risk durumunu etkileyebilecek temel kararların onaylanması,
  • Akademik ve idari birim yöneticileriyle iş birliği içinde çalışarak risk yönetimi sürecinin uygulanmasına yardımcı olunması,
  • Risk yönetim sisteminin Üniversitenin misyon ve vizyonu ile stratejik plan ve performans programı doğrultusunda sürekli gelişimini, iyileştirilmesini ve kontrolünü sağlamak,
  • Üniversitenin risk yönetimi süreçlerinin etkili işleyip işlemediğini ve risk eylem planlarının uygulanma derecesini takip ederek risklerde gelinen duruma ait hazırlanacak raporu YGG için Rektörlük makamına sunmak.

    SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

    Kurumsal Risk Yönetimi Prosedürü

    Doküman No PRS13
    Yayın Tarihi  18.05.2021
    Revizyon No  01
    Revizyon Tarihi 13.06.2022
    Sayfa No 3/10

    6.ÜNİVERSİTE RİSK KOORDİNATÖRLÜĞÜ, GÖREV VE SORUMLULUKLARI

    • Risk yönetimi çerçevesinde Birim Risk Yöneticilerini toplantıya çağırır.
    •  Birim Risk Yöneticileri tarafından raporlanan birim risklerinden yola çıkarak Konsolide Risk Raporunu hazırlar; bu raporu belirlenen dönemlerde Üniversite risk yönetim kuruluna sunar. Bu raporla birlikte izlenmesi gereken önemli riskleri ve kendi değerlendirmelerini de raporlar.
    • Diğer idarelerin birim risk yöneticileri ile ortak risk alanlarına ilişkin konuların görüşülmesi ve bunların idare içerisinde koordinasyonundan sorumludur.
    • Birimlerin risk yönetimi konusundaki ihtiyaçlarını belirleyerek bunu her toplantı öncesinde Üniversite Risk Yönetim Kurulu’na raporlar.
    • Üniversite risk yönetim kurulunun görüşleri, tavsiyeleri ve kararlarına ilişkin birim risk yöneticilerine geri bildirim sağlar ve idarenin risk yönetim süreçlerinin tutarlı olması konusunda gerekli önlemleri alır.

7.BİRİM RİSK YÖNETİCİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI

      • Birimin hedeflerini etkileyebilecek risklerin tespit edilmesini sağlamak,
      • Üniversitenin karşılaştığı temel riskleri belirlemek, analiz etmek, alt birimlerin bilgi ve uzmanlıklarından yararlanarak faaliyetleri ile eşleştirmek,
      • Karşılaşılan risklerin yönetilmesi için belirlenen önleme faaliyetlerini uygulamak.
      • Birim Risk Yöneticileri tarafından raporlanan birim riskleri belirlenen dönemlerde Üniversite risk koordinatörlüğüne sunar.

8.UYGULAMALAR

8.1 Genel

Risk ve fırsatları belirleme faaliyetleri standartlarda istenen sonuçlara ulaşması, iş sağlığı ve güvenliği kapsamında güvence vermek, olumlu etkileri artırmak, istenmeyen etkileri önlemek veya azaltmak ve iyileştirmeyi hayata geçirmek için yapılır. Risk bir bütün olarak tüm Üniversite çapında yönetilir.

8.2 Risk ve Fırsatları Belirleme Şekilleri

Risk ve fırsatlar belirlenirken aşağıdaki yöntemlerden biri veya birkaçı kullanılarak Birim Risk Yöneticileri koordinatörlüğünde belirlenerek birimlere ait risk haritası çıkartılarak Üniversite Risk Koordinatörü’ne gönderilir.

  1. Beyin Fırtınası
  2. Mülakatlar ve Atölye Çalışmaları
  3. Odak Grubu
  4. Dâhili Analiz
  5. Eski Veriler
  6. İş Akış Analizi
  7. Uyarıcı Gösterge
  8. Proses Sorumluları Tarafından Puanlaması ve Riski Değerlendirmesi

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

Kurumsal Risk Yönetimi Prosedürü

Doküman No PRS13
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 13.06.2022
Sayfa No 4/10
  1. Beyin Fırtınası: 3-9 kişi ile yapılan, fikir yürütme ve tartışmaları içeren çalışmalardır. Grup çalışmasındaki tartışmalarda mülakat ve atölye çalışması sonuçları önemli bir temel oluşturmakla birlikte, bunların dışında yeni fikirler de ele alınır. Bu çalışmalar, mülakat ve atölye çalışmalarından elde edilen sonuçların pekiştirilmesi için önemli bir işlev görür.
  2. Mülakatlar ve Atölye Çalışmaları: Kurum içinden veya dışından, yönetici ve personelin tecrübe ve bilgi birikiminden faydalanma amacıyla yapılan çalışmalardır.
  3. Odak Grubu: Bir konu hakkında araştırma yapmak için bir grup toplayarak, araştırmayı organize etmekten oluşan nitel bir yöntemdir.
  4. Dâhili Analiz: Birimlerin personel toplantıları aracılığı ile yaptıkları müzakerelerdir.
  5. Eski Veriler: Geçmişte yaşanmış olayların sebep ve kökenlerinin araştırılmasıdır.
  6. İş Akış Analizi: Girdiler, görevler, sorumluluklar ve çıktıların bir süreç olarak ele alınıp incelenmesidir.
  7. Uyarıcı Gösterge: Daha önceden belirlenmiş olan ve aşılması halinde yönetimi harekete geçirecek olan, sayısal ya da sayısal olmayan eşik değerler.
  8. Proses Sorumluları Tarafından Riskin Puanlanması ve Risk Değerlendirmesi: Risklerin değerlendirilmesi, yönetimin daha önceden belirlemiş olduğu amaç ve hedeflerine ulaşmasını etkileyebilecek beklenen ve beklenmeyen herhangi bir faktörün analiz edilerek etki ve olasılık açısından değerlendirilmesidir. Her riskin olma olasılığı ve etkisinin hesaplanması ile her bir risk için risk puanı bulunur. Daha önceden tespit edilmiş olan riskler gerçekleşme durumu ve gerçekleşmesi halinde hedef ve faaliyetler üzerindeki yaratacağı sonuçlar açısından değerlendirilir. Risklerin olasılık ve etkileri 1-5 arasında rakamlarla gösterilir. 1 rakamı olasılık için en düşük risk gerçekleşme oranını gösterirken 5 rakamı en yüksek olasılığın alacağı değer olacaktır. Etki açısından ise 1 rakamı riskin gerçekleşmesinin doğuracağı sonucun çok az önemi olduğu; 5 rakamı bu sonucun çok önemli olduğu anlamına gelir. Risklerin olasılık ve etki açısından 1 ila 5 arasında hangi değeri aldığı belirlenir.

8.3 Riskin Gerçekleşme Olasılığı Tahmin Ederken Sorulabilecek Sorular

Bu sorulara cevap verirken Tablo 1’e bakınız.

  • Daha önce bu kurumda/bölümde/süreçte gerçekleşti mi?
  • Kurum içinde diğer bölüm/süreçlerde daha önce gerçekleşti mi?
  • Çalışan sayısı ile risk arasında bir bağlantı var mı?
  • Bu kuruma/bölüme/sürece benzer kurum/bölüm/süreçlerde aynı ya da benzer durumlar yaşandı mı?
  • Konuyla ilgili istatistiki bilgi var mı?
  • Bu risk unsurunu gerçekleştirmenin olasılık derecesi nedir?

Erişilen puan cetveli doğrultusunda puanlama yapılır.

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

Kurumsal Risk Yönetimi Prosedürü

Doküman No PRS13
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 13.06.2022
Sayfa No 5/10

Tablo 1 Riskin Gerçekleşme Olasılığı

 

OLASILIK TANIMI AÇIKLAMA
Çok Yüksek (5) Gerçekleşmesi neredeyse kesin olan, şu anda da gerçekleşen risklerdir. Üniversitenin yapısı göz önüne alındığında genellikle politika veya prosedürlerden kaynaklanır. Üniversitenin faaliyet alanı ne kadar geniş ise riskli olayların gerçekleşme olasılığı o kadar yüksektir.
Yüksek (4) Risk durumu birçok kez arada sırada gerçekleşti. Üniversitenin yapısı göz önüne alındığında genellikle süreç ve iş akışlarından kaynaklanır. Ortam gerçekleşmesi için son derece uygun.
Orta (3) Gerçekleşme ihtimali düşük olan risklerdir. Bunlar genellikle üniversitenin/birimin/alt birimin çok ender karşılaştığı veya neredeyse olmadığı risklerdir
Düşük (2) Risk durumu gerçekleşme ihtimali çok çok az ancak çok özel koşullar altında söz konusu olabilir. Benzer bölüm/süreçlerde ancak özel durumda gerçekleşti.
Çok Düşük (1) Risk durumunun gerçekleşmesi söz konusu değil, istisnai durum.

8.4 Riskin Etkisini Tahmin Ederken Sorulabilecek Sorular

Bu sorulara cevap verirken Tablo 2’ye bakınız.

Risk gerçekleştiği takdirde,

  • Eğitim öğretim faaliyetlerinin kesintiye uğramasına yönelik zararın boyutu nedir?
  • Çalışanların uğrayabileceği fiziksel zararın boyutu nedir?
  • Çalışanların uğrayabileceği psikolojik zararın boyutu nedir?
  • Kurumun uğrayabileceği finansal kaybın boyutu nedir?
  • Kurumun uğrayabileceği iş gücü kaybının boyutu nedir?
  • Kurumun kaybedeceği itibarın boyutu nedir?
  • Durumun medyaya yansıması halinde yerel, ulusal ya da uluslararası haber olma durumu nedir?

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

Kurumsal Risk Yönetimi Prosedürü

Doküman No PRS13
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 13.06.2022
Sayfa No 6/10

Tablo 2 Riskin gerçekleşme olasılığı ve etkisi aşağıdaki kriterler göz önüne alınarak hesaplanır. 

 

ETKİNİN TANIMI AÇIKLAMA
Çok Yüksek (5) -Riskin gerçekleşmesi, birim amirlerinin ve/veya üst yöneticinin istifa etmesini ya da görevden alınmasını gerektiren bir etkiye sahiptir.

-Eğitim faaliyetlerini bütünüyle kesintiye uğratabilecek olağanüstü durumlar yaşanır.

-Çalışanın ölümü gerçekleşir.

-Çok ciddi finansal kayıp yaşanır.

-Riskin gerçekleşmesi, Üniversitenin kamuoyu nezdindeki durumu üzerinde kritik düzeyde itibar kaybı yaratır.

-Uluslararası medyaya olumsuz olarak bir süre yansır.

Yüksek (4) -Riskin gerçekleşmesi, üst yönetici memnuniyeti üzerinde olumsuz etkiye sahiptir.

-Eğitim faaliyetlerini kısmen kesintiye uğratabilecek olağanüstü durumlar yaratır.

-Çalışanların ciddi yaralanmaları, uzuv kaybetmeleri ile sonuçlanır.

-Ciddi finans kayıpları yaşanır.

-İtibarın zayıflaması yaşanır.

-Uluslararası medyaya olumsuz olarak bir süre yansır.

Orta (3) -Riskin gerçekleşmesi, personel, öğrenci ve orta düzeye yönetici memnuniyeti üzerinde olumsuz etkiye sahiptir.
-Eğitim faaliyetlerine yönelik hedeflerde gecikmelere yol açabilecek durumlar oluşur.-Çalışanların tedavi görmesini gerektirecek yaralanmalar meydana gelir.-Önemli finans kayıpları oluşur.-İtibarın kaybolmasına yol açacak durumlar meydana gelir.-Ulusal medyaya kısa vadeli olumsuz olarak yansır
Düşük (2) -Riskin gerçekleşmesi, personel ve öğrenci memnuniyeti üzerinde olumsuz etkiye sahiptir.

-Eğitim faaliyetlerine yönelik hedeflerde gecikmelere karşılanabilir durumlar oluşur.

-İlk yardım gerektirecek küçük yaralanmalar meydana gelebilir.

-Önemli olmayan finansal kayıplar yaşanır.

-İtibar kaybına yol açmayacak durumlar meydana gelir.

-Yerel medyaya olumsuz yansımalar oluşur.

Çok Düşük (1) -Riskin gerçekleşmesinin, personel ve öğrenci memnuniyeti üzerinde bir etkisi yoktur.

-İhmal edilebilir etki meydana gelir.

-Çalışanlara zarar gelmesi söz konusu değildir.

-Önemli olmayan finansal kayıplara yol açacak durumlar oluşur.

-İtibar kaybı yaratmayacak durumlar meydana gelir.

-Medyaya yansımaz.

Risklerin olasılık ve etki değerleri göz önünde bulundurularak elde edilen risk puanları, Risk Matrisinde gösterilir.

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

Kurumsal Risk Yönetimi Prosedürü

Doküman No PRS13
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 13.06.2022
Sayfa No 7/10

8.5 Risk Hesaplama

Risk hesaplaması olasılık ile etki düzeyinin çarpımı ile bulunur.

Risk Hesaplama: Risk * Etki

Tablo 3 Risk Matrisi

RİSK ETKİ (ŞİDDET)
OLASILIK 1

Çok Hafif

2

Hafif

  Orta    

4

Ciddi

5

Çok Ciddi

1

Çok Düşük

1

Çok Düşük

2

Çok Düşük

3

Çok Düşük

4

Çok Düşük

5

Düşük

2

Düşük

2

Çok Düşük

4

Çok Düşük

6

Düşük

8

Düşük

10

Orta

3

Orta

3

Çok Düşük

6

Düşük

9

Orta

12

Orta

15

Yüksek

4

Yüksek

4

Çok Düşük

8

Düşük

12

Orta

16

Yüksek

20

Çok Yüksek

5

Çok Yüksek

5

Düşük

10

Orta

15

Yüksek

20

Çok Yüksek

25

Çok Yüksek

 

ÇOK YÜKSEK YÜKSEK ORTA DÜŞÜK ÇOK DÜŞÜK
20 – 25 15 – 19 9 – 14 5 – 8 1 – 4

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

Kurumsal Risk Yönetimi Prosedürü

Doküman No PRS13
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 13.06.2022
Sayfa No 8/10

Risk Matrisinde gösterilen bu risk puanlarının derecelendirilmesi aşağıdaki gibi yapılır.

Uygulamada, her bir risk için etki ve olasılık değerleri belirlenir ve belirlenen bu değerler sonucunda elde edilen risk puanları “FRM-0499 Risk Analizi ve Değerlendirme Formu”na işlenir.

KOYU KIRMIZI BÖLGE (Çok Yüksek Risk 20 ile 25 dâhil)

Belirlenen risk kabul edilebilir bir seviyeye düşürülünceye kadar iş başlatılmamalı, eğer devam eden bir faaliyet varsa derhal durdurulmalıdır. Alınan önlemlere rağmen riski düşürmek mümkün olmuyorsa faaliyet engellenmelidir.

KIRMIZI BÖLGE (Yüksek Risk 15 ile 19 dâhil)

Belirlenen risk azaltılıncaya kadar iş başlatılmamalı, eğer devam eden bir faaliyet varsa derhal durdurulmalıdır. Risk işin devam etmesi ile ilgiliyse acil önlem alınmalı ve bu önlemler sonucunda faaliyetin devamına karar verilmelidir.

SARI BÖLGE (Orta Risk 9 ile 14 dâhil)

Belirlenen riskleri düşürmek için faaliyetler başlatılmalıdır. Risk azaltma önlemleri zaman alabilir.
YEŞİL BÖLGE (Düşük Risk 5 ile 8 dâhil)

Belirlenen riskleri ortadan kaldırmak için ilave kontrol proseslerine ihtiyaç olmayabilir. Ancak mevcut kontroller sürdürülmelidir ve kontrollerin sürdürülebilirliği denetlenmelidir.

AÇIK YEŞİL BÖLGE (Çok Düşük Risk 1 ile 4 dâhil)

Belirlenen riskleri ortadan kaldırmak için kontrol prosesleri planlamaya ve gerçekleştirilecek faaliyetlerin kayıtlarını saklamaya gerek olmayabilir.

8.6 Risklerin Önceliklendirilmesi

Risklerin ölçülmesi sonucu elde edilen puanlar en yüksek puandan başlayarak önem derecesine göre sıralanır. Her birim kendi risk iştahı belirleyerek bu doğrultuda önceliklendirme yapar.

Riskler her zaman puanlara göre değerlendirilmeyebilir. Yönetim; puanı düşük olsa bile, olasılığı çok düşük ancak etkisinin çok yüksek olduğu, yani hedefleri doğrudan etkileyebilecek risklere öncelik verebilir.

Risklerin öncelik sırası belirlendikten sonra risklere verilecek cevaplar kararlaştırılır ve aksiyonlar belirlenir.

8.7 Risklere Cevap Verilmesi

Risklere cevap verilmesi; idareler tarafından tespit edilen ve risk iştahları çerçevesinde değerlendirilen risklere verilecek cevap ve aksiyonların belirlenmesi, bu bağlamda beklenen tehditlerin azaltılması ve/veya ortaya çıkacak fırsatların değerlendirilmesidir.

Aksiyon alınan riskler ile ilgili termin tarihinde alınan aksiyonların hedefine ulaşıp ulaşmadığı durumları yeniden değerlendirilir. Değerlendirme sonucu risk formuna yeni risk puanı kayıt edilir. Açıklama bölümüne de sonrası işlemler ile ilgili açıklama not edilir.

Risklere cevap vermenin amacı, riskin olasılığını ve/veya etkisini azaltarak öngörülen hedefe en etkin şekilde ulaşmaktır.

Uygulamada; “FRM-0499 Risk Analizi ve Değerlendirme Formu” ile tespit edilen ve önceliklendirilen riskler, ayrıca birim proses kartlarına işlenir. Her bir risk için mevcut kontroller ve aksiyonlar belirlenir.

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

Kurumsal Risk Yönetimi Prosedürü

Doküman No PRS13
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 13.06.2022
Sayfa No 9/10

Belirlenen risklere cevap verilmesinde 4 yöntem kullanılmaktadır;

8.7.1 Kabul Et: Riskin en düşük olduğu seviyedir. Mevcut kontroller yeterlidir.

8.7.2 Kontrol Et: Artık yeni kontrol oluşturma zorunluluğu vardır. Mevcut kontroller yetersizdir. Yeni kontroller oluşturmak veya var olan kontrolleri yeniden düzenlemek gereklidir.

8.7.3 Devret: Riskin bir parçasının veya tümünün diğer taraf ve taraflarca üstlenilmesidir.

8.7.4 Kaçın: Katlanılamaz risklerde kullanılır. Risk yönetilemeyecek kadar büyükse ve faaliyet hayati öneme sahip değilse faaliyete son vermek mümkündür.

 

Tablo 4 Riske Verilebilecek Cevaplar

 

Yüksek Etki/ Düşük Olasılık

●      İş Sürekliliği Planı

●      Kaçınma

Yüksek Etki/Yüksek Olasılık

●      Kontrol Etmek

●      Devretmek

●      Kaçınma

●      Kabulleme

Düşük Etki/Düşük Olasılık

●      Kabulleme

Düşük Etki / Yüksek Olasılık

●      Kontrol Etmek

●      Kabulleme

Olasılık

 

8.8 Risklerin Gözden Geçirilmesi ve Raporlanması

Zaman içerisinde koşulların değişmesi veya alınan önlemler sonucunda riskler, etki – olasılık yönünden değişiklik gösterebilir. Yine değişen koşullar yeni risk alanlarını ortaya çıkarabilir. Bu nedenle, tespit edilen risklerin ve risk yönetim sürecinin her yönüyle, Üniversitemizin az tehlikeli iş kolunda yer alması sebebiyle 3 yılda bir yeniden risk analizi ve değerlendirmeleri yapılır. Lakin kritik kategoride belirtilen risklerin meydana gelmesi durumunda 3 yıl bekleme süresi dikkate alınmadan en kısa sürede analiz ve değerlendirme işlemleri yapılır. Sonuçlar kalite koordinatörlüğü birimine teslim edilir. Bu çalışmalar rapor halinde YGG toplantısında sunulur.

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

Kurumsal Risk Yönetimi Prosedürü

Doküman No PRS13
Yayın Tarihi  18.05.2021
Revizyon No  01
Revizyon Tarihi 13.06.2022
Sayfa No 10/10

       İLGİLİ DOKÜMANLAR

 

  • İç Kaynaklı Dokümanlar

 

 

  • Dış Kaynaklı Dokümanlar
  • TS EN İSO 9001:2015 Risk Tabanlı Proses Yönetimi Eğitimi
  • ISO 31000 Risk Yönetimi-Prensipler ve Kılavuzlar

 

 

 

Hazırlayan Onaylayan Yürürlük Onayı
Kalite Çalışma Grubu Kalite Koordinatörlüğü Kalite Komisyonu
Öğrenci Destek Hattı